יוסי מימן הציע לממשלת טורקמניסטן תוכנית השקעות ב-3 מיליארד דולר בחינוך, רפואה, כימיה ואנרגיה

נפגש עם הנשיא החדש של המדינה והציע להשקיע בהקמת בית זיקוק * עד כה ביצעה מרחב פרויקטים בהשקעה של כ-1.7 מיליארד דולר במדינה, בעיקר בתקופת הנשיא המנוח ניאזוב

משלחת של קבוצת מרחב , בראשות הבעלים ונשיא החברה, יוסי מימן, ביקרה באחרונה בטורקמניסטן, לראשונה מאז מותו של נשיא המדינה לשעבר, ספרמורט ניאזוב. כך נודע ל"גלובס". למימן התלוו מיכאל מירקין, סגן נשיא מרחב, המרכז את הפעילות במדינות אסיה ובריה"מ לשעבר, וגדעון וינשטיין, סגן נשיא נוסף.

מטרת הביקור נועדה להבטיח את המשך שיתוף הפעולה בין קבוצת מרחב לממשלת טורקמניסטן. מרחב מתפקדת בשנים האחרונות כמשקיעה הישראלית הגדולה ביותר במדינה המוסלמית.

עד כה ביצעה מרחב פרויקטים שונים במדינה, בעיקר בתחומי האנרגיה והחקלאות, בהשקעה של כ-1.7 מיליארד דולר. הרוב המכריע של ההשקעות בוצעו בתקופתו של ניאזוב, ששלט במדינה ביד רמה במשך שנים. בעקבות מות הנשיא בסוף דצמבר, התעורר חוסר ודאות לגבי המשך ההשקעות.

סוכנות הידיעות בטורקמניסטן דיווחו כי מרחב הציעה לנשיא החדש, גורבנגולי ברדימוחמדוב, תוכנית חדשה להשקעות בחינוך, רפואה, כימיה ואנרגיה, בהיקף כולל של כ-3 מיליארד דולר.

גולת הכותרת בתוכנית אמורה להיות הקמה מחדש של בית זיקוק באזור העיר סיידי, כולל בנייה של מתקן לייצור פוליפרופלן, בהשקעה המוערכת ב-1.5 מיליארד דולר. כמו כן, תיבחן האפשרות לשדרג בית זיקוק נוסף במדינה.

מימן צוטט בהודעה של סוכנות הידיעות כי הוא מודה לנשיא החדש על ההזדמנות להשקיע במדינה. לדבריו, אף שאישור התוכניות ידרוש שינוי ארגוני במרחב, החברה מוכנה להתחיל מיד בפרויקטים.

במרחב סירבו להתייחס לפרסום. בחברה אומרים כי אין כל חשש לעצירת ההשקעות במדינה, והחברה ממשיכה בפעילותה כרגיל.