יולי עופר: "אני ואחי הסתדרנו מצוין בעסקים במשך 60 שנה - אבל כשהגיע הדור הצעיר התחילו הבעיות"

בראיון למגזין "ביג טיים" אמר עופר: "כשהילדים נכנסים לעסק, כל אחד מגיע עם הדעות והמחשבות שלו" * "קשה לעשות את המיליון הראשון, השני בא לבד" * "אף פעם לא שקלתי לפרוש. אם יוצאים לפנסיה מתים מהר. כל החיים שלי עבדתי קשה, כמעט בלי חופשות"

"אף פעם לא שקלתי לפרוש. אם יוצאים לפנסיה מתים מהר. כל החיים שלי עבדתי קשה, כמעט בלי חופשות, אני רגיל לזה. אני אוהב יזמות, ליצור ולפתח עסקים חדשים, זה מה שמאתגר אותי ונותן לי עניין" - כך אמר יולי עופר בראיון למגזין "ביג טיים" מקבוצת "מעריב".

האחים יולי וסמי עופר עשו את הונם בעסקי ספנות והתרחבו לעסקי נדל"ן ובנקאות. לפני כשלוש שנים החליטו לחלק את העסקים ביניהם וכיום עסקיו העיקריים של יולי עופר הם בתחום המלונאות והנדל"ן, בצד אחזקתו המשותפת עם אחיו בבנק מזרחי טפחות. הונו האישי של עופר, 82, נאמד ב-350 מיליון דולר.

* באיזה גיל עשית את המיליון הראשון?

"קשה לעשות את המיליון הראשון, השני בא לבד. תזכרי את זה תמיד. בערך אחרי גיל 30 התחיל ללכת לנו. בהתחלה סיפקנו סחורה לאוניות, אחר כך היינו סוכני אוניות ובסוף בעלי אוניות. עבדנו קשה מאוד, עשרים שעות ביום. עד היום אנחנו עובדים קשה. אחי סמי בן 85 והוא לא נח לרגע. אני רק בן 82 אבל מרגיש צעיר. אחי הבכור דוד ז"ל, שהיה קצין משטרה בכיר ומפקד מחוז תל אביב, איבד את בנו במבי, שנפל בגולן. זה גמר את אחי. הוא התחיל לעשן בלי סוף ונפטר מסרטן. נשאר לו עוד בן, אלוף משנה במיל' שריה עופר (יה יה הקטן), שאני שומר איתו על קשר הדוק".

* הרבה אנשים מאמינים שעסקים לא עושים עם משפחה. אתה מסכים?

"לא, תלוי על איזו משפחה מדברים. אני ואחי הסתדרנו מצוין, והיינו שותפים בעסקים כמעט שישים שנה".

* אז למה החלטתם להתפצל?

"בגלל הילדים. כשהילדים נכנסים לעסק, כל אחד מגיע עם הדעות והמחשבות שלו. יש גם נשים ובעלים שמצטרפים למשפחה, ופה מתחילה קצת קנאה. אני ואחי הסתדרנו כל הזמן, אבל כשהגיע הדור הצעיר התחילו הבעיות".

עופר נשוי לרותי, הצעירה ממנו בעשרים שנה. "לפני 22 שנה יולי הגיע להונג קונג לקנות אונייה", היא מספרת. "באותה תקופה, עידן, הבן של סמי והאחיין של עופר, התגורר בהונג קונג וניהל את עסקי המשפחה. אני אימצתי אותו ואת אשתו, ונוצר בינינו קשר חם וטוב. כשיולי הגיע לסין, עידן התעקש שניפגש, ויצאנו לארוחת צהריים משותפת. עוד באותו יום יולי אמר לעידן: 'האישה הזו תהיה אשתי".

על נכדיו אמר עופר: "יש לי שני ילדים, דורון וליאורה, מאשתי הראשונה. לדורון, שעוסק כיום בפיתוח פרויקטים של בנייה בארץ ובחו"ל, יש שלוש בנות ובן ולליאורה, שכיום עוסקת במלונאות ובבנק מזרחי טפחות, יש בן ובת. לרותי יש ארבע נכדות מבנה הראשון, כך שיחד יש לנו עשרה נכדים, שמונה מהם בנות שצריך לחתן. הרבה כסף".

* למה?

"כי צריך לקנות לכולן דירות. יש לנו מזל שהנכדות יפות, אבל עדיין צריך לדאוג להן".

* ולנכדים לא?

"לא, שהבנים יסתדרו לבד".