"תעודת הביטוח" של מירלנד: שיתפה פעולה עם גזפרום בנק בפרוייקט הגדול בירוסלבל

חנכה את הקניון בירוסלבל והשכירה להום סנטר כ-6,500 מ"ר שם * חוברת לדניה בפרוייקט הבא בסרטוב

רוסיה ועריה הגדולות נתונות בתנופת פיתוח גדולה בולטת לעין, כאשר התיאבון הישראלי לנדל"ן קיבל הכרה מקומית וגם בינלאומית על רקע שורה ארוכה של הנפקות נכסי הנדל"ן שם, בהצלחה לא מבוטלת במרבית המקרים, בבורסה הלונדונית. בימים אלו מגיעה אל פרקה ההנפקה הישראלית הגדולה בכל הזמנים כאשר אפריקה-ישראל , של לב לבייב, תנפיק את נכסיה ברוסיה בבורסת לונדון לפי שווי של 4.2-5.5 מיליארד דולר.

ענקית נדל"ן אחרת אשר הנפקת ראשונית מוצלחת בלונדון כבר מאחוריה היא מירלד פיתוח (סימול: MLD) שבשליטת שלוש חברות הנדל"ן הציבוריות של אליעזר פישמן - כלכלית לי-ם המנוהלת בידי עודד שמיר (27%), מבני תעשיה (27%) ודרבן (13.5%).

נזכיר, כי החברה גייסה כ-310 מיליון דולר לפי שווי של כ-940 מיליון דולר המשקף פרמיה מרשימה על עלות רכישת הנכסים שנים מספר קודם ל-IPO. את הכניסה הראשונית לרוסיה, לפני שנים אחדות, הוביל אייל פישמן (בנו של אליעזר פישמן). משקיעי מירלנד וראשי מירלנד רוו נחת ביום ו' עת זינקה המניה בכ-12% ל-707 פני על רקע איסוף מאסיבי של משקיעים מוסדיים

בסוף השבוע האחרון חנכה מירלנד את מרכז הקניות שיזמה בעיר ירוסלבל (250 ק"מ צפונית לבירה מוסקווה) עם 32 אלף מ"ר שטח מסחרי ו-1,450 מקומות חנייה, נבנה במשך 18 חודשים. שמה של אחת משתי חנויות העוגן בקניון מוכר מאד בישראל; מדובר ברשת חנויות "עשה זאת בעצמך" הום סנטר (חברה פרטית של פישמן) השוכרת כ-6,500 מ"ר בפרוייקט.

התשואות המרשימות של השוק הרוסי מאותתות על רמת הסיכון הלא-מבוטל במדינה הקומוניסטית לשעבר על רקע חוסר יציבות פוליטית ומעורבות ממשלתית בלתי-צפויה. במירלנד שולפים "תעודת ביטוח" באמצעות הכנסת גזפרום בנק, הזרוע הפיננסית של חברת הנפט הממשלתית גזפרום, כשותף בכיר (47%) אך שקט בפרוייקט בירוסלבל. "פסיכולוגית היה לנו יותר קל. המעורבות של גספרו בפרוייקט היתה אפס והם הגיעו לישיבות הנהלה בלבד", אמר אייל פישמן.

למשקיעי הנדל"ן הישראלי מומלץ להתחיל לשנן שמות ערים רוסיות ובמקרה של מוסקווה אפילו רחובות; אחד השמות הוא העיר סרטוב (Saratov) כ-860 ק"מ דרומית למוסקווה. קרקע של מירלנד וביצוע של דניה סיבוס (תמורת כ-50 מיליון דולר) יניבו בעיר קניון עם שטח להשכרה בהיקף של כ-28 אלף מ"ר.

אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס"

כלכלית ירושלים