היפוך מגמה במחירי השכירות של הדירות הקטנות בת"א באפריל? תלוי את מי שואלים

לוח הנדל"ן winwin, הנחשב לגדול מסוגו בישראל, מצביע על ירידה מפתיעה במחירים באפריל, עם צניחה של 11% ל-650 דולר במחירי דירות 2 חדרים * עם זאת, לפי לוח מדס, העליות במחירים דווקא נמשכות בחודש החולף, ובמרכז העיר ניתן להשיג דירת 3 חדרים במחיר ממוצע של 1,010 דולר. לא פחות

האם נבלמה מגמת עליית מחירי השכירות של הדירות בתל-אביב, או שהם דווקא ממשיכים לנסוק? מבדיקת שני אתרי השכירות באינטרנט המובילים, עולות מגמות סותרות.

מדד winwin: ירידה במחירי השכירות ברוב האזורים בת"א

מנתוני אתר מדד winwin, אתר הקונים-מוכרים הגדול של המדינה, עולה כי במהלך חודש אפריל נרשמה מגמת ירידה במחירי השכירות של דירות ברוב האזורים בעיר. מגמה זו בולטת במיוחד על רקע המשך ירידת שער הדולר.

הירידה הגדולה ביותר נרשמה במחירי השכירות הממוצע של דירות 2 חדרים במרכז תל-אביב, עם ירידה בשיעור של 11% לכ-650 דולר.

בצפון העיר נרשמה מגמה מעורבת, כשמחיר ממוצע לדירת 2 חדרים עומד על 785 דולר, ירידה של 5%, ואילו מחירי דירת 3 חדרים באזור זה שומרים על יציבות ברמה של 1,100 דולר. בדרום העיר ירדו מחירי 3 חדרים בשיעור של 8% והן כעת 620 דולר ואילו ודירת 2 חדרים נותרו ללא שינוי (525 דולר).

מדד מדס: עלייה בשכירות ב-3 חדרים, מגמה מעורבת ב-2 חדרים

ממדד מחירי שכר הדירה של אתר מדס madas.co.il לחודש אפריל 2007 עולה כי באפריל נרשמה עלייה במחירי דירות 3 חדרים בתל אביב לעומת מרץ, אך במקביל נרשמה בפרק זמן זה מגמה מעורבת במחירי דירות 2 חדרים.

מאתר מדס נמסר כי באפריל מורגשת התעוררות השוק לקראת הקיץ. עליות מחירים מתונות ברוב חלקי הארץ: אל מול הדולר הצונח בעקביות, מטפסים המחירים ומדביקים את הפער.

מחיר ממוצע של דירת 2 חדרים להשכרה בדרום תל אביב ירד ב 2% באפריל בהשוואה למרץ. מחיר שכר דירה ממוצע שנדרש לדירת 2 חדרים בדרום תל אביב עמד באפריל על 558 דולר, לעומת 567 דולר במרץ.

לעומת זאת, לפי נתוני מדס, מחיר ממוצע של דירת 2 חדרים להשכרה במרכז תל אביב עלה ב-7% באפריל בהשוואה למרץ, מרמה של 720 דולר ל-766 דולר.

מחיר ממוצע של דירת 2 חדרים להשכרה בצפון תל אביב נשאר באפריל ללא שינוי משמעותי לעומת מרץ - 783 דולר באפריל לעומת 785 דולר במרץ.

מחיר ממוצע של דירת 3 חדרים להשכרה בדרום תל אביב עלה ב-9% באפריל בהשוואה למרץ, מ-630 דולר ל-690 דולר.

מחיר ממוצע של דירת 3 חדרים להשכרה במרכז תל אביב עלה בכ-8% באפריל בהשוואה למרץ, מ-933 דולר ל-1,010 דולר.

מחיר ממוצע של דירת 3 חדרים להשכרה בצפון תל אביב (ובכלל זה שכונות עבר הירקון) עלה ב-1% באפריל בהשוואה למרץ, מ-980 דולר ל-990 דולר.

לפי נתוני מדס, נרשמה עלייה במחירי דירות 2 חדרים ברמת גן וגבעתיים. מחיר ממוצע של דירת 2 חדרים להשכרה ברמת גן-גבעתיים עלה ב-2% באפריל בהשוואה למרץ, מ-586 דולר ל-595 דולר.

מחיר ממוצע של דירת 3 חדרים להשכרה ברמת גן-גבעתיים עלה ב-12% באפריל בהשוואה למרץ, מ-708 דולר ל-801 דולר.

מאתר מדס נמסר כי בחודש אפריל מורגשת התעוררות השוק לקראת הקיץ, עליות מחירים מתונות ברוב חלקי הארץ, אל מול הדולר הצונח בעקביות מטפסים המחירים ומדביקים את הפער. נראה כי צפוי קיץ חם ולוהט במיוחד בת"א, אם מגמות השנה האחרונה יימשכו. ניתן אף להבחין בהיצע דירות נמוך במיוחד בדרום ת"א, ששמרה על מחירים ריאליים וכן בעלייה ברמות המחירים ברמת גן גבעתיים, שהייתה עד כה אופציה לת"א.