חמת גדר וגיל פרס מואשמים בגרימת מותם ברשלנות של ילדים שטבעו

כתב האישום נוגע לשלושה מקרי טביעה של ילדים בני 5 שאירעו בשנים 2002-2005 בבריכת המעיינות החמה בחמת גדר

לבית משפט השלום בנצרת הוגש כתב אישום נגד חברת חמת גדר, המפעילה את פארק הנופש חמת גדר, ונגד המנכ"ל לשעבר גיל פרס (ששימש גם מנכ"ל גולן מלאכת מחשבת של עודד דסאו), המנכ"ל הנוכחי דייב לוינשטיין, הקב"ט ועובדים נוספים, המואשמים כולם בגרימת מותם ברשלנות של שלושה ילדים שטבעו בבריכה בפארק.

כתב האישום שהגישה עו"ד יעל כ"ץ מפרקליטות מחוז הצפון נוגע לשלושה מקרי טביעה של ילדים בני 5 שאירעו בשנים 2002-2005, בבריכת המעיינות החמה.

מדובר בבריכה המחולקת לשני חלקים, האחד מקורה והאחד פתוח. שני החלקים מקושרים באמצעות תעלות מים, כך שהמתרחצים יכולים לעבור מהחלק הפתוח לחלק המקורה בעודם במים, שגובהם כמטר אחד.

לפי החוק, טוענת הפרקליטות, נדרשת הצבת שני מצילים לפחות בבריכה זו. גם תנאי השטח דורשים הצבת שני מצילים לפחות בבריכה שכזו, שכן שדה ראייתו של העומד באחד מחלקי הבריכה מוגבל לחלק זה בלבד.

לפני שני מקרי הטביעה הראשונים הבריכה כלל לא היתה מגודרת. סביב הבריכה אמנם הוצבו שלטים שונים המתריעים מפני סכנות. אולם, כל השלטים נכתבו בעברית ובאנגלית, אך אין, ולא היה מעולם, כל שילוט סביב בריכת המעיינות בשפה הערבית. באחד השלטים נאמר: "הרחצה באחריות ההורים".

באחד המקרים, בו הילד ניצל בזכות החייאה שביצע רופא שנפש במקום, נטען כי חמת גדר וגיל פרס לא נקטו בכל אמצעי הזהירות הנדרשים והתרשלו כשלא הציבו מציל בבריכה, לא הציבו גדר שתמנע נפילות ומעידות ולא דאגו להימצאותו של ציוד הצלה והחייאה תקין במרפאת האתר.

במקרה אחר טבע הילד למוות, לאחר שהמציל היה עסוק בשיחה עם החובש ובחורה נוספת, כשהוא אינו סמוך לשפת הבריכה. "הנאשמים לא קבעו נהלים הולמים באשר לתפקידו של המציל בבריכה", נטען, לא גידרו אותה והתרשלו בפיקוח על המציל.

במקרה השלישי מואשמים החברה והמנכ"ל הנוכחי בגרימת מותו ברשלנות של ילד נוסף, ובשורה של כשלים בנוגע לפיקוח על המציל. "בהימנעות מהצבת המציל בנקודה בה הראות ממנה היא מיטבית, סיכנו הנאשמים את ציבור המתרחצים סיכון בלתי סביר", נטען.

עוד נטען, ש"הנאשמים העסיקו את המציל במשמרות בנות מספר רב של שעות, המגיעות כדי 14-15 שעות עבודה ברציפות, דבר שפגע בכושרו ובעירנותו". בכך, "התרשלו הנאשמים וסיכנו את הציבור סיכון בלתי סביר".