עופר אלשיך, בנה החורג של שופטת המחוזי ורדה אלשיך, נעצר בחשד להתחמקות ממס בסך 1.4 מיליון שקל

נעצר ע"י רשות המסים יחד עם שני שותפיו לקבוצת סלע גרופ. קומ ושוחרר בערבות; שותפיו, דוד בסה וסגל קרופיני, חשודים גם הם בהתחמקות ממס

עופר אלשיך, בנו של בעלה של שופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, ורדה אלשיך, נחשד יחד עם אחרים, בהתחמקות ממס בגובה 1.4 מיליון שקל. אלשיך, בנו של יוסי אלשיך, איש עסקים ודירקטור בחברות, שוחרר היום (ד') בערבות בבית משפט השלום בתל-אביב לאחר שנעצר לחקירה על-ידי חוקרי רשות המסים. אלשיך הינו מנהל כספים ובעל מניות בודדות בקבוצת חברות סלע גרופ . קומ, יחד עם בעלי המניות העיקריים, דוד בסה וסגל קרופיני, החשודים גם הם בהתחמקות ממס.

במהלך ביקורת שערכה רשות המסים, בתיק של חברת ק. סגל ייעוץ ניהול ואחזקות שבבעלותם, התגלו חשדות לעבירות מס. על-פי החשד, החברה, שהכנסותיה נובעות מהשכרת נכס, רשמה בספריה הוצאות מעסקאות מט"ח בגובה 1.4 מיליון שקל, פעולה שגרמה לחברה להיות חברה בהפסדים. בדיקה נוספת העלתה כי ההוצאה נגרמה כתוצאה ממסחר באופציות, שמלכתחילה נרשמו בחשבונה של החברה הציבורית סלע, הנמצאת בשליטתם של החשודים.

על-פי החשד, התברר כי סמוך לפקיעת האופציות, הועברה פעילות רכישת האופציות מחשבון החברה הציבורית לחברת ק. סגל, תוך ביצוע רישום רטרואקטיבי של הפעולות הנדרשות. השבוע נפתחה בפקיד שומה חקירות תל-אביב חקירה גלויה נגד החשודים, במהלכה נלקחו מסמכים בחברה הציבורית, בק. סגל ובמשרדי רו"ח של החברות.

החשודים, המיוצגים על-ידי עורכי הדין רון רוטשילד ואריק גרובר, טענו בחקירתם כי הפעולה נרשמה בחברה הציבורית בטעות ומלכתחילה הפעולה הייתה אמורה להירשם בחברת ק. סגל. מהחקירה עולה כי המסחר באופציות בחברה הציבורית חרג מהאישור שניתן על-ידי הדירקטוריון (מסחר באופציות עד לסכום של כ-100 אלף דולר) וכי אחד החשודים החליט לקחת על עצמו את ההפסד.

הפסד של 619 אלף ש' ב-2006

חברת סלע גרופ. קומ עוסקת בהדרכת מחשבים. החברה הוקמה בדצמבר 99', תחת השם סלע, ובינואר 2000 שונה שמה לסלע גרופ. בפברואר 2000 החלה החברה להיסחר בבורסה בתל-אביב. החברה עוסקת באמצעות החברות הבנות שלה בישראל ובחו"ל בשני תחומי פעילות עיקריים: האחד - מרכז הדרכה והכשרה בתחומי המחשב, בו מועברים קורסים מקצועיים לאנשי היי-טק וקורסי הכשרה מקצועית. השני - שירותי מיקור חוץ בתחומי התוכנה, הכוללים פיתוח פרויקטים, יעוץ לפרויקטים ובדיקות תכונה.

ההון העצמי של החברה ליום 31 דצמבר 2006, הסתכם ב-5.3 מיליון שקל, לעומת הון עצמי של כ-5.95 מיליון שקל לשנה שהסתיימה ב-2005. ההכנסות לשנת 2006 הסתכמו בכ-35 מילין שקל, לעומת כ-31 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2005. החברה סיימה את שנת 2006 עם הפסד של 619 אלף שקל, לעומת רווח של כ-1.16 מיליון שקל בשנת 2005.

בעלי מניותיה העיקריים של החברה הם קרו סגל המחזיק ב-37%, דוד בסה המחזיק בכ-28%, ועופר אלשיך המחזיק ב-0.5%.