היועמ"ש מזוז ערך שימוע לנשיא קצב; פרקליטו: "הצגנו ראיות חדשות והיתה אוזן קשבת"

(עדכון) - השימוע ארך כ-4 שעות וצפוי להימשך בימים הקרובים * גורמים משפטיים העריכו כי השימוע לא יביא לשינוי משמעותי בכתב האישום או לביטול אחד מסעיפי האונס החמורים

היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, ערך היום (ד') שימוע לנשיא המדינה, משה קצב, בנוגע לכוונתו להעמידו לדין בגין שורה של עבירות. כנהוג, את קצב ייצגו בשימוע פרקליטיו, עוה"ד ציון אמיר, אביגדור פלדמן ואבי לביא.

השימוע ארך כ-4 שעות והוא צפוי להימשך בימים הקרובים, לאחר שהסניגורים לא הספיקו לדון בכל סעיפי האישום.

עו"ד אבי לביא אמר ל"גלובס", כי "היה שימוע טוב ותהיה עוד פגישה בשבועיים הקרובים. מטבע הדברים, לא הספקנו להקיף את כל הנושאים. במהלך הפגישה הצגנו ראיות מהותיות חדשות, שאיננו יכולים לפרט את מהותן, ואנו מקווים שבבוא העת נצליח לשכנע". לדבריו, "בהחלט הרגשנו שיש אוזן קשבת".

גורמים משפטיים בכירים העריכו, שהשימוע לא צפוי להביא לשינוי משמעותי בכתב האישום או לביטול אחד מסעיפי האונס החמורים, אלא לכל היותר להביא לריכוכו, באמצעות שינוי או ביטול סעיפי אישום חמורים פחות.

בשימוע נכחו גם פרקליט המדינה, ערן שנדר; המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, עו"ד שוקי למברגר; מנהלת המחלקה הפלילית בפרקליטות, עו"ד אפרת ברזילי; פרקליט מחוז ירושלים, אלי אברבנאל; עוזרתו, עו"ד ג'ויה שפירא; עוזרו הראשי של מזוז, עו"ד רז נזרי, ועו"ד אירית באומהורן, שצפויה להיות התובעת במשפט קצב.

טיוטת כתב האישום שגובשה נגד מזוז כוללת שתי אישומים של אונס, עבירות מין בארבע נשים, וכן עבירות של מירמה, הפרת אמונים וקבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות.