זוקו שילובים רוכשת את B-Trac הבריטית תמורת כ-12.3 מיליון שקל

העסקה, עליה דווח כבר בפברואר האחרון, תבוצע באמצעות IP Equipment, החברה הבת של יבואנית הציוד ההנדסי * IP Equipment צפויה להכפיל את מחזור עסקיה בעקבות העסקה

זוקו שילובים , הנמצאת בשליטתו של סר ברנרד שרייר, חתמה על הסכם לרכישת B-Trac הבריטית תמורת כ-12.3 מיליארד שקל (כ-1.5 מיליון ליש"ט). כזכור, החברה, המשמשת כנציגת קאטרלפילר ואינטרנשיונל בישראל, הודיעה בחודש פברואר האחרון על הרחבת פעילותה בשוק הבריטי, אז דיווחה לראשונה על מו"מ עם החברה הבריטית. את העסקה תבצע זוקו באמצעות החברה הבת IP Equipment, בה היא מחזיקה ב-90%.

B-Trac הבריטית הינה חברת פרטית המייצגת באופן בלעדי את ענקית הציוד התעשייתי ורמיר (Vermeer) בבריטניה ובאירלנד. את שנת 2006 סיימה החברה הבריטית עם מחזור הכנסות של כ-46 מיליון שקל (כ-5.5 מיליון ליש"ט). הרוכשת, IP Equipment, פועלת אף היא בבריטניה, סיימה את השנה עם מחזור דומה (כ-45 מיליון שקלים), כך שלמעשה זוקו צפויה להכפיל את היקף עסקיה בבריטניה.

בזוקו, שתחום הפעילות העיקרי שלה הוא יבוא ושיווק ציוד מכני הנדסי למגזר התשתיות, מציינים כי רכישת בי-טראק הינה המשך תהליך הרחבת קו מוצריה של החברה, הכולל מוצרים משלימים, עם דגש על מכירה והשכרה של ציוד תעשייתי וחקלאי בתחום קידוח תעלות, קידוח אופקי, גריסה והשחזה תעשייתיות. בהתאם לאסטרטגיית החברה להרחבת הפעילות בבריטניה, מעריכים בזוקו, כי רכישת בי-טראק תאפשר את הגדלת הפלטפורמה השיווקית של החברה בבריטניה.

זאת, בנוסף להמשך ההתמקצעות וההצטיידות לטווח ארוך, הכוללת היערכות למשחקים האולימפיים בבריטניה, שיתקיימו בשנת 2012. בנוסף, תאפשר הרכישה בניית אופקים שיווקיים פוטנציאליים באמצעות מכירת מוצרים מהמותג ורמיר.

מנכ"ל זוקו, יוסי סמירה, אמר היום: "רכישת בי-טראק בוצעה בהמשך לאסטרטגיית החברה להרחבת הפעילות של זוקו בשווקים הבינלאומיים, וזאת בהמשך להתחלת הפעילות בניגריה עליה דיווחנו לאחרונה. רכישת בי-טראק תכפיל את היקף העסקים שלנו בבריטניה ותגדיל את סל המותגים הבינלאומיים המובילים שזוקו מייצגת ומשווקת בישראל ובעולם".