בשארה נחשד כי ייעץ לחיזבאללה במהלך המלחמה; הכנסת אינה יכולה לשלול את כספי הפיצויים שלו

(עדכון) נחשד בהעברת מידע צבאי נוסף שנאסר ע"י הצנזורה * בנוסף חשוד כי העביר מידע על שינויים בתוך הכוחות בישראל, על כוונה לפגוע בנסראללה ומידע חסוי נוסף

החשדות על חבר הכנסת המתפטר עזמי בשארה מתפרסמים בשעה זו. לאחר חקירה משותפת של השב"כ ומשטרת ישראל בשארה חשוד בעבירה על החוק הפלילי: סיוע לאויב, מגע עם סוכן חוץ, איסור או מימון טרור והלבנת הון.

היום נודע כי הכנסת אינה יכולה להקפיא או לשלול את כספי הפיצויים ואת דמי ההסתגלות של עזמי בשארה. היועצת המשפטית של הכנסת, נורית אלשטיין, הבהירה, כי למנכ"ל הכנסת, אבי בלשניקוב, אין סמכות לשלול, או להקפיא תשלומים המגיעים לחברי כנסת, או לנושאי משרה אחרים ברשויות השלטון.

תשובתה של אלשטיין לבלשניקוב באה לאחר פנייתו של יו"ר המפד"ל, ח"כ זבולון אורלב, שביקש להורות לחשב הכנסת להקפיא תשלום הכספים לבשארה.

בשארה נחקר במהלך יומיים בחודש מארס, בחקירתו הוא אומת עם מקצת הראיות שמצביעות על קשריו עם חיזבאללה. בין השאר נחשד כי הוא ייעץ לחיזבאללה בזמן המלחמה כיצד להעמיק את הפגיעה בישראל וכיצד להגדיל את טווח הטילים דרומה לחיפה.

בנוסף נחשד בהעברת מידע צבאי נוסף שנאסר על ידי הצנזורה וכן בהעברת מידע על שינויים בתוך הצבא בישראל, על כוונה לפגוע בנסראללה ועוד מידע חסוי. עוד נחשד בשארה בקבלת כספים רבים מירדן ללא רישום בצורה חשאית.

לפני שבועיים האשים בשארה בראיון לעיתונות הערבית, את השב"כ וכלי התקשורת בישראל ברדיפה פוליטית נגדו. בראיונות לעיתונים "כול אל-ערב" ו"חדית' על-נס", הוסיף בשארה כי הרמיזות בכלי התקשורת על חקירות המתנהלות נגדו, לא יובילו אותו להתפטרות, אלא רק לשקול מחדש את הצעד, שכבר חשב עליו בעבר. כזכור, לפני למעלה משבוע הגיש את התפטרותו בשגרירות ישראל בקהיר.