עובדי רשות המסים מאיימים לטרפד מינוי מועמד חיצוני לניהול הרשות

מאיימים כי אינם מבטיחים "שקט תעשייתי" אם ימונה כעת אדם מחוץ לרשות המסים למנהל הרשות הקבוע

ועדי העובדים של רשות המסים - ועד עובדי מס הכנסה וועד עובדי אגף המכס ומע"מ - מאיימים לטרפד מינוי מנהל חיצוני לרשות המסים. העובדים מאיימים כי הם אינם מבטיחים "שקט תעשייתי" אם ימונה כעת אדם מחוץ לרשות המסים למנהל הרשות הקבוע.

ועדי העובדים, בראשות טלחום פרידלוב (מס הכנסה) ואבי אדרי (מכס ומע"מ), דורשים כי עקב ההחלטה להקים ועדת בדיקה לבחינת פיצול רשות המסים, יש בשלב זה להמשיך את כהונתו של מ"מ מנהל הרשות, יהודה נסרדישי.

לטענתם, על נסרדישי להמשיך לכהן כמנהל זמני עד פרסום המסקנות של ועדת בדיקה, בעוד ארבעה חודשים. ועדי העובדים טוענים, כי נסרדישי זוכה ברשות לתמיכה מקיר לקיר ואסור לפסול אותו.לטענתם, מינוי מנהל חיצוני יזעזע את המערכת, ואם יקרה כך, הם אינם מבטיחים שישתפו עמו פעולה.

ועדי העובדים דורשים ממנכ"ל האוצר, ירום אריאב, שלא להביא בימים הקרובים לאישור הממשלה מועמד מומלץ של ועדת האיתור למנכ"ל רשות המסים. מעבר לכך הם טוענים כי ועדת האיתור לא התייחסה ברצינות למועמדים שהופיעו בפניה. לדבריהם, "הוועדה הקדישה לכל אחד בין עשר דקות לרבע שעה, ועכשיו עשויה להמליץ על מינוי חיצוני של מועמדים שמעולם לא ניהלו מערכות כה גדולות".