אגד לא מוותרת על הרכבת הקלה: מבקשת להפעיל את הקו השני בירושלים - ללא מכרז

עלות הקו הכחול באורך של 9.8 ק"מ היא 500-700 מיליון שקל; ההערכות: משרד האוצר ורשות ההגבלים צפויים להתנגד

למרות שרשות ההגבלים העסקיים מנעה ממנה להיכנס כשותפה בקבוצת סיטי-פס זכיינית הרכבת הקלה בירושלים, חברת אגד לא מוותרת על כוונותיה להשתלב בפרויקט.

ל"גלובס" נודע, כי אגד בראשות היו"ר גדעון מזרחי מנהלת באחרונה מגעים מול משרד התחבורה במטרה להקים ולהפעיל את הקו השני של הרכבת הקלה בעיר.

מדובר בקו הכחול, שאורכו 9.8 ק"מ והוא אמור לצאת מדרך חברון שבדרום העיר ולעבור מרכז העיר ועד הר חוצבים ושכונת רמות. הקו, שתוכנן בעבר כקו רכבת קלה הועבר לקו אוטובוסים חשמליים רבי קיבולת (BRT). עלות הקמת הקו נאמדת ב-500-700 מיליון שקל.

אגד הציעה למשרד התחבורה לקחת על עצמה את ביצוע הפרויקט והפעלתו למרות שהמדינה מתכננת לפרסם מכרז לביצוע הפרויקט.

במגעים מול משרד התחבורה, ציינה אגד כי הפעלת הקו ע"י החברה תאפשר לשפר את השירות לנוסעים, זאת מאחר אוטובוסים של אגד נוסעים כיום לאורך חלק מהתוואי של הקו. משרד התחבורה ביקש לבחון פרטים נוספים לפני שידון בנושא.

על פי ההערכות, רשות ההגבלים העסקיים ומשרד האוצר צפויים להתנגד ליוזמה של אגד, מאחר והחברה מחזיקה בזיכיון להפעלת התחבורה הציבורית בירושלים עד שנת 2009, המועד בו מתוכנן לפעול הקו הראשון של הרכבת הקלה.

גורמים בממשלה ציינו, כי מסירת הקו השני של הרכבת הקלה בירושלים לאגד מנוגדת למדיניות להכנסת מתחרים חדשים לתחום התחבורה הציבורית.

עם זאת, בממשלה לא פוסלים את האפשרות שאגד יוכל להתמודד במכרז להפעלת הקו השני באמצעות חברת בת.

מאגד נמסר בתגובה כי באופן כללי, אגד רואה עצמו שותף לרפורמה המקיפה במערך התחבורה הציבורית בירושלים. מעבר לכך אין לאגד מה להוסיף

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה כי "לא נתקבלה בקשה רשמית מחברת אגד בנושא".

מתגובת משרד התחבורה עולה עוד כי אין כוונה לסגת מקיום מכרז, "כשיוחלט על החלופה המועדפת לקו הכחול יתפרסם מכרז בנושא".