חברת החשמל מתחרה במגזר הפרטי: תתמודד במכרז לחשמול רכבת קלה בירושלים

המכרז בהיקף 100 מיליון שקל כולל הקמת תחנות משנה וקווי מתח לאורך 14.8 ק"מ של תוואי הרכבת

על רקע הירידה החדה ברווחיות החברה בשנה האחרונה והחשש מפיטורי עובדים, חברת החשמל מחפשת מקורות הכנסה חדשים. ל"גלובס" נודע, כי חברת החשמל צפויה להתמודד במכרז לחשמול הקו הראשון של הרכבת הקלה בירושלים. היקפו הכספי של המכרז (כולל ציוד) נאמד ב-100 מיליון שקל.

עוד נודע, כי דירקטוריון חברת החשמל בראשות היו"ר מוטי פרידמן, צפוי לדון היום (ד') בהמלצת הנהלת החברה לאשר את ההשתתפות במכרז.

קבוצת אשטרום השותפה בקבוצת סיטי-פס, זכיינית הרכבת הקלה בירושלים, צפויה לפרסם בקרוב את המכרז, הכולל הקמת תחנות משנה וקווי מתח לאורך 14.8 ק"מ של תוואי הרכבת הקלה.

בשנה האחרונה מחפשת חברת החשמל דרכים שיפצו אותה על הקיצוץ בהשקעות בארץ. במקביל לכוונה להיכנס להשקעות בחו"ל, הציעה חברת החשמל לספק שירותים לתכנון והקמה של תחנות הכוח הפרטיות שיקומו בשנים הקרובות. בין השאר, מבצעת כיום חברת החשמל את התכנון המפורט להסבת מפעלי ים המלח לשימוש בגז טבעי.

המכרז לביצוע עבודות החשמול ברכבת הקלה בירושלים נחשב לאחד הגדולים כיום בשוק בתחום תשתיות החשמל. קבוצות שבכוונתן להתמודד במכרז טוענות, כי יש טעם לפגם בכך שחברת החשמל שהיא חברה ממשלתית, תתחרה במגזר הפרטי. לדבריהן, לא ברור כיצד חברת החשמל תוכל להתחרות בשעה שעלות עובדיה גבוהה יותר.

מחברת החשמל נמסר בתגובה, כי "החברה אכן בודקת אפשרות להתמודד על המכרז לעבודות החשמל בפרויקט הרכבת הקלה. ההשתתפות של החברה הינה רק על חלק מהפרויקט.

נוכח השינוי המבני הצפוי של חברת החשמל, החברה מתארגנת להתחרות על עבודות חיצוניות ותעשה מאמצים לבצע עבודות גם מחוץ לחברה.

החברה ביקשה וקיבלה את כל האישורים הדרושים כדי להשתתף במכרז".