הערב: הפגנת מחאה המונית בכיכר רבין בת"א בקריאה להתפטרות אולמרט ופרץ

את העצרת מובילה "הקואליציה הציבורית" בהנהגת עוזי דיין ותנועת "תפנית" * אולמרט הצליח הבוקר לבלום את המרד בקדימה; בצהריים ערכה הכנסת דיון פגרה מיוחד בעניין דו"ח וינוגרד

אחרי שהצליח לבלום את המרד בקדימה ולאחר כינוס הפגרה המיוחד בעניין דו"ח וינוגרד בכנסת, הערב (ה'), מחכה לראש הממשלה, אהוד אולמרט, עוד משוכה קשה, הפעם בציבור. תחת הסיסמה "כישלונרים הביתה" תתקיים הערב עצרת מחאה בכיכר רבין, שתקרא להתפטרותם של אהוד אולמרט ושר הביטחון, עמיר פרץ.

העצרת לא תישא אופי פוליטי, אך חברי כנסת מהקואליציה והאופוזיציה, הבהירו שבכוונתם להגיע. את העצרת מובילה "הקואליציה הציבורית" שמוביל עוזי דיין ותנועת "תפנית". בקואליציה חברים, בין היתר, הורים שכולים, תנועות אנשי מילואים, ארגוני סטודנטים, ישובי קו העימות בצפון ובדרום, התנועה לאיכות השלטון ותנועת אומ"ץ.

מארגני ההפגנה מצפים לעשרות אלפי משתתפים. לכולם ברור שכמות המשתתפים תקבע, למעשה, את המשך פעולות המחאה. אם אכן יגיעו משתתפים רבים, המחאה תצבור, ככל הנראה, תאוצה. אולם, אם מספר המשתתפים יהיה נמוך יחסית, המחאה הציבורית עשוייה להיבלם.

בין השמות שהוזכרו, שיגיעו להפגנה: ח"כ בנימין נתניהו, יוסי ביילין, ח"כ עמי איילון וח"כ אבישי ברוורמן.

מארגני ההפגנה הבטיחו, כי אם היא תישא אופי פוליטי, יינתן ייצוג שווה לכל הקשת הפוליטית ויישמר איזון. המארגנים ציינו, כי קיבלו עשרות פניות של בכירים במערכת הפוליטית, חברי כנסת ויושבי ראש מפלגות, שהביעו את רצונם להשתתף בהפגנה.

לדברי עוזי דיין, "הוועדה אמרה את דברה, ועכשיו עובר הכדור לציבור".

את העצרת תנחה השחקנית אסנת וישינסקי ויופיעו בה אומנים המצטרפים לקריאה להתפטרותם של שר הביטחון וראש הממשלה, בהם אביב גפן, נמרוד לב, גלעד שגב ושי גבסו.