נתניהו קורא להתפטרות אולמרט: "יש תחושה שכל המערכות השלטוניות אינן מתפקדות"

יו"ר הליכוד בנאום בכנסת: "הממשלה היתה שבויה בקונספציה, שקרסה בקיץ האחרון. אותו דבר שקרה בצפון, קורה עכשיו בדרום"

שלושה ימים לאחר פרסום דוח הביניים של ועדת וינוגרד, יו"ר הליכוד, חבר הכנסת בנימין נתניהו, מתייחס לממשלת "קדימה".

בדיון של סיעת הליכוד אמר נתניהו כי זו העת לבצע תיקון. "ברור שהממשלה איבדה את שארית אמון הציבור, אם היה לה כזה. על העם לומר את דברו".

בנאומו בכנסת אומר נתניהו: "הערכים והרוח הם הבסיס האמיתי שלנו. אזרחים הסכימו לסבול בשביל שהממשלה תסיר את האיום שעליהם. הרוח של הלחימה פעמה בליבות הלוחמים".

"בשעת האמת עמדנו כולנו בחזית אחת. נתנו גיבוי מלא לממשלה להשיג את היעדים שהיא הציבה. המנהיגות כשלה פעמיים: היא כשלה בכושר ביצוע והיא כשלה בבחינת המציאות. הממשלה היתה שבויה בקונספציה שקרסה לנגד עינינו בקיץ האחרון. אותו דבר שקרה בצפון קורה עכשיו בדרום".

"האומה מוכנה לכל חורבן כל זמן שיש לה מנהיגות כלומר, כל זמן שהאומה בוטחת במנהיגיה. מדינת ישראל כמהה למנהיגות, יש תחושה עמוקה בעם שכל המערכות השלטוניות אינן מתפקדות. העם מצפה להנהגה שתציג חזון ברור. שתפעל משיקול דעת".

"בואו נלך אל העם, ונחזיר לו את התקווה", סיכם נתניהו את דבריו.

רק אתמול בוועידת העסקים של "גלובס" אמר נתניהו על הקשר בין הכלכלה למצב הפוליטי: "מדוע יש צמיחה מואצת בישראל בלי קשר לאירועים הסוערים? השאלה הזו עמדה גם לפני 4 שנים. אז חשבתי שצריך להיחלץ מהמשבר ולשנות כיוונים לכאלו שיביאו לצמיחה מואצת של שישה אחוזים בשנה".

נתניהו גם רמז על הדרך בה הוא יטפל בנושאי הכלכלה: "אני רוצה להביא את ישראל לצמיחה של 8% בשנה".