דיווח לקוני של נצבא על הפסקת שכירות ב-4 נכסים בצרפת הוריד את המניה ב-6%

בהמשך הבהירה החברה כי הנכסים יושכרו בדמי שכירות גבוהים יותר וכי בשניים מהם עומדות לזכותה זכויות בנייה שיגדילו את שטח ההשכרה

מניית נצבא הגיעה במהלך יום המסחר לירידה בשיעור שהגיע בשיאה ל-6.6%. בשעת כתיבת שורות אלו, נחלשה הירידה במעט לכ-2.5%. הסיבה לירידה היא דיווח ראשוני שמסרה החברה ושהתקבל במערכת הבורסה בשעה 11:00. לדיווח שהיה חלקי, התקבל תיקון שלוש שעות מאוחר יותר. אולם התיקון לא מצליח לשנות את המגמה במניה.

הדיווח בשעת הצהריים המוקדמת היה כי France Telecom, השוכרת של 16 מתוך 17 בניינים של נצבא בצרפת (באמצעות חברות בנות), הודיעה כי תפנה בעוד כשנה 3 מהנכסים. נצבא טרחה גם להזכיר כי פראנס-טלקום הודיעה לפני מספר חודשים על רצונה בפינוי נכס נוסף מהסך. בסך הכול, מניבים ארבעת הנכסים הללו לנצבא דמי השכירות שנתיים בסך 5.1 מליון יורו. הבשורה, השלילית כביכול, שלחה כאמור את המניה לירידה משמעותית.

מאוחר יותר הבהירה החברה את ה לגבי 2 מתוך הנכסים שיפונו הנהלת החברה מעריכה כי ניתן יהיה להשכירם בדמי שכירות שווים או גבוהים לאלה שקיימים בחוזה הנוכחי העומדים על 1.7 מיליון אירו בשנה, נכון לחוזה הנוכחי.

אולם לא די בכך, באשר לשני הנכסים האחרים שיפונו, שדמי השכירות בגינם עומדים על 3.3 מיליון אירו, עשויה החברה אף להפיק תשואה גבוהה יותר בעתיד היות והיא מתכוונת להשביח את הנכסים או להשכירם במחיר גבוה משמעותית.

על פי הודעת הביאור, נצבא בוחנות אפשרות למימוש זכויות בניה. באחד הנכסים מחזיקה החברה בזכויות לבנייה כוללת של 26 אלף מ"ר של משרדים כאשר כיום ישנם רק 9.6 אלף מ"ר המושכרים למשרדים. בנכס השני, קיימות זכויות בניה כוללות לכ-18 אלפי מ"ר לדירות מגורים, מסחר ומשרדים - פי שניים מהקיים כעת.

בנוסף ציינה החברה לגבי שני הנכסים בעלי זכויות הבניה כי נכון להיום עומדים דמי השכירות הממוצעים באזור על 50% מעל אלה ששילמה חברת הטלקום הצרפתית. כך שגם אם תחליט החברה לא לממש את זכויות הבניה היא עתידה להגדיל את תקבולי דמי השכירות.