השקל המשיך במגמת ההתחזקות: הדולר היציג השיל 0.05% לרמה של 4.042 שקלים

[לאתר המט"ח][לטבלת שערים מצטלבים] האירו היציג איבד 0.37% לרמה של 5.4832 שקלים * איזי פורקס: הסוחרים "עיכלו" את דו"ח וינוגרד והשקל שב למגמת ההתחזקות

יום המסחר במט"ח התנהל בסימן התחזקותו של השקל אל מול המטבעות המובילים, הדולר והאירו, על רקע ההמתנה לפרסום נתוני התעסוקה בארה"ב היום בצהריים, אשר צפויים להעיד על המשך שיעור אבטלה נמוך בארה"ב - 4.5% בלבד. עם זאת, במהלך יום המסחר חלה התמתנות בהתחזקות השקל.

המטבע האמריקני השיל 0.05% ושערו היציג נקבע ברמה של 4.042 שקלים, והאירו היציג איבד 0.37% לרמה של 5.4832 שקלים. בסיכום שבועי, התחזק הדולר ב-0.6% מול השקל והאירו הוסיף 0.36% מול המטבע המקומי.

סקירת איזי פורקס

לפני נתוני התעסוקה החשובים, הדולר שומר על מגמת ההתחזקות שלו מול המטבעות בעולם, בניגוד לכיוון השוק בחודשיים האחרונים. עוד נראה היה בבוקר יום חמישי שהדולר חוזר להיחלש אבל בדומה ליום רביעי נתונים טובים שיצאו שוב הוכיחו שלא כדאי להספיד את המטבע האמריקני.

מדד מנהלי הרכש לסקטור השירותים יצא גבוה מהצפי ובנוסף לכך עלות העבודה ירדה והתפוקה עלתה. גם מספר דורשי העבודה השבועי הפתיע ויצא טוב מהצפי, בהחלט נתונים טובים שמראים על שיפור מסוים בכלכלת ארה"ב. כלכלנים ואנליסטים רבים מעריכים שנתוני התעסוקה שיתפרסמו היום, במידה ויצאו טובים, יכולים לתת דחיפה רצינית נוספת לערכו של הדולר, ולכן סוחרים רבים נמנעים ולהיכנס לפוזיציית שורט על הדולר לפני פרסום נתון זה.

בזירה המקומית, כנראה שיומיים של התחזקות הספיקו לדולר מול השקל והיום חזר המטבע המקומי להתחזק. כנראה גם שמספיקים יומיים של "עיכול" למסקנות דו"ח וינוגרד על ידי הסוחרים בשוק בכדי להבין שלא השתנה שום דבר בפוליטיקה המקומית וכנראה שאף אחד משרי הממשלה שבראשם ראש הממשלה אולמרט לא יתפטרו. לכן כשהדברים חוזרים לקדמותם.