טאגור קפיטל וקרן פטרון ישקיעו כ-307 מיליון שקל בייזום פרויקטים לנדל"ן ברומניה

ההון האמור ישמש את השתיים להשקעה בפרויקטים בהיקף כולל של למעלה מ-1 מיליארד שקל

חברת ההשקעות, טאגור קפיטל , הנמצאת בשליטת קבוצת משקיעים בראשות עופר דרורי-ליברזון, הודיעה היום (א') כי חתמה עם קרן ההשקעות הבינלאומית, פטרון (Patron Capital), על הסכם שיתוף פעולה בפרויקטים לייזום נדל"ן למגורים ומסחר בערים מרכזיות ברומניה בהון עצמי של כ-307 מיליון שקל (56 מיליון אירו).

ההון האמור ישמש את טאגור ופטרון להשקעה בפרויקטים בהיקף כולל של למעלה מ-1 מיליארד שקל.

פטרון הינה קרן להשקעות בנדל"ן, בעלת הון של כ-1.5 מיליארד דולר, ולה השקעות ברחבי מערב ומרכז אירופה.

במסגרת ההסכם, שנחתם לתקופה של 4 שנים, תעמיד פטרון כ-75% מההון בפרויקטים, ואילו טאגור תשקיע 25% מההון הנדרש. בסך הכל, התחייבה פטרון להשקיע בשלב הראשון סכום של כ-230 מיליון שקל (42 מיליון אירו) ואת היתרה, כ-77 מיליון שקל (14 מיליון אירו), תעמיד טאגור.

עוד סוכם כי בהתאם להשגת יעדים פיננסים שנקבעו, טאגור תהיה זכאית לעד כ-50% מרווחי הפרויקטים שיבוצעו במסגרת שיתוף הפעולה. טאגור תהיה אחראית לאיתור, בדיקה, רכישת הקרקע וניהול הפרויקטים וכן, תהיה זכאית לדמי ניהול רבעוניים.

במהלך המגעים בין טאגור לקרן פטרון, כבר רכשו השתיים במשותף כ-573 דונם קרקע ברומניה, המיועדים לייזום, השבחה ופיתוח פרויקטים למגורים ומסחר.

עופר דרורי-ליברזון, מנכ"ל טאגור, אמר היום: "אני שמח על חתימת הסכם שיתוף הפעולה האסטרטגי עם קרן נדל"ן מובילה כפטרון קפיטל ועל הבעת האמון וההכרה במקצועיות וביכולת של טאגור מצד גוף מקצועי כמו פטרון קפיטל.

אני מאמין כי ההסכם יאיץ את התפתחותה ויגדיל את היקף השקעותיה של טאגור ברומניה. לטאגור היכרות עמוקה עם שוק הנדל"ן הרומני והיא תמשיך לפעול לאיתור פרויקטים בעלי פוטנציאל גבוה ליצירת ערך, בעיקר בתחומי הייזום והבנייה למגורים, באזורים הקרובים לבירה בוקרשט ובערים מרכזיות נוספות ברומניה".