מעלות מעניקה AA לנמל חיפה למסגרת גיוס של 550 מיליון שקל באמצעות אג"ח בהנפקה פרטית

הגיוס מיועד לממן חלק מתוכנית ההשקעות של החברה בשנים הקרובות * זהו דירוג ראשון לחברת נמל בישראל ומהלך ראשון של נמל ישראלי בשוק ההון הישראלי

היום (א') הודיעה חברת נמל חיפה כי קיבלה דירוג AA/Stable מחברת מעלות למסגרת גיוס של 550 מיליון שקל, באמצעות הנפקה פרטית של סדרת אגרות חוב לתקופה של 10 שנים. הגיוס מיועד לממן חלק מתוכנית ההשקעות של החברה בשנים הקרובות.

זהו דירוג ראשון לחברת נמל בישראל ומהלך ראשון של נמל ישראלי בשוק ההון הישראלי. חברת נמל חיפה הינה חברת הנמל הראשונה המשלימה הליך דירוג, למרות אי-קיומם של דוחות כספיים מבוקרים. להערכת מעלות, השלמת הכנתם של דוחות כספיים מסודרים כתוצאה מהמעבר למעמד של חברה, עשויה להשפיע לחיוב על תחזית הדירוג של נמל חיפה. אי קיומם של דוחות כספיים נובע מעיכוב הסדרתם של דוחות הסגירה של רשות הנמלים והרכבות.

הדירוג הגבוה התקבל, בין היתר, לאור הערכת רמות הסיכון הענפי והסיכון העסקי בפעילות הנמל כנמוכות בהרבה מהממוצע, שהתבססה על כושר התחרות של החברה בשווקים בהם היא פועלת, אופי פעילותה, המובילות של החברה בתחומי עיסוקה והאסטרטגיה שלה לשנים הקרובות.

אחד הגורמים המרכזיים אותו מציינת מעלות בשיקוליה, הוא איכות הניהול: "למנהלים ניסיון רב בהתמודדות עם הקשיים הניצבים בפני חברה מסוג זה, בהתמודדות מול ועדי עובדים ורגולאטורים ופיתוח רמות שירות ומקצועיות עבור לקוחות".

חברת נמל חיפה הוקמה ב-2004 והחלה בפעילותה בפברואר 2005 עם כניסתה לתוקף של הרפורמה בנמלי ישראל. נמל חיפה, הגדול והוותיק בנמלי ישראל, כולל את הנמל הראשי ואת אזור הקישון. בנמל מסופים מתמחים וציוד מודרני לשינוע מכולות, מטענים בתפזורת (מחצבים ותבואות), דלק, כימיקלים, מטען כללי ומסוף נוסעים נפרד.

דוד חרמש, יו"ר חברת נמל חיפה: "אנו שבעי רצון מהדירוג הגבוה, המציין בראש ובראשונה את איכות הניהול כמרכיב חשוב בשיקולי הדירוג. אנו מאמינים כי באמצעות הדירוג נוכל לגייס בתנאים נוחים את ההון הנחוץ לנו לצורך ההשקעות הנדרשות בנמל, שסבל מחוסר השקעות מספיקות במהלך כ-10 השנים האחרונות, ולהדבקת הפערים לרמת הביקושים העולה בישראל, כמו גם למגמות הבינלאומיות בתובלה הימית.

אנו מקווים כי כל הגורמים הממשלתיים יבינו את הפוטנציאל הכלכלי הקיים בנמל חיפה לקידום כלכלת ישראל ופיתוח הצפון וייתנו הפעם ידם לקידום הנמל".

עמוס עוזני, מנכ"ל נמל חיפה: "הדירוג הוא תעודת הערכה להנהלת הנמל ועובדיו. למרות תנאים מורכבים ומאתגרים ועם מכשולים לא קלים, הגענו לנקודה זו. ההנהלה גיבשה אסטרטגיה ותכנית עבודה, המושתתות על חשיבה עסקית, ניהול מתקדם ועובדים מיומנים ומקצועיים. כל אלה, אני מאמין, יסייעו לנו לרכוש את אמון המשקיעים בשוק ההון ולגייס בתנאים נוחים, לטובת האצת פיתוח הנמל".