אאורה מוסיפה להתרחב במזרח אירופה: רכשה מגרש ברומניה תמורת 14.5 מיליון אירו

על המגרש מתכוונת החברה להקים בניין מגורים ובו כ-550 יחידות דיור * החברה הודיעה כי תיכנס לפעילות בתחום הבנייה למשרדים ותחל לפעול גם בקזחסטן

חברת הנדל"ן אאורה השקעות שבשליטת יוסף צליח ובועז משעולי, ממשיכה להרחיב את פעילות הייזום למגורים במזרח אירופה. היום (א') דיווחה אאורה כי חברה בת (75%) שלה זכתה במכרז לרכישת מגרש בעיר פיאטרה ניימץ שברומניה תמורת כ-14.5 מיליון שקל (כ-2.65 מיליון אירו), ובכוונתה להקים עליו פרויקט מגורים בהיקף של כ-550 יחידות דיור.

זהו הפרויקט השלישי של אאורה בעיר פיאטרה ניימץ, בה בונה החברה פרויקט מגורים נוסף וכן מרכז קניות המוקם במסגרת רשת Galleria שהיא יוזמת ומקימה ברחבי רומניה.

עוד מדווחת אאורה, כי קיבלה החלטה אסטרטגית להרחיב את פעילותה בתחום הייזום למגורים ברחבי מזרח אירופה. במסגרת זו, מתכוונת אאורה, המעורבת כיום בבניית כ-1,650 יחידות דיור ברומניה ובהונגריה, להגדיל את היקפי פעילותה במהלך 2007 ולהגיע למיזמים בהיקף כולל של 3,000 יחידות דיור.

עד-כה פעלה אאורה בתחומי הבניה למגורים ומרכזי מסחר, אולם היא מתכננת להתחיל לפעול בתחום הבנייה למשרדים בקרוב. להערכת החברה, החברה תיהנה מרווח כלכלי הנובע מהפער בין עלויות הבנייה לתשואה הצפויה לה על ההשקעה. בכוונת אאורה ליזום ולהקים מגדלי משרדים במזרח אירופה בהיקף כולל של כ-500 אלף מ"ר.

בנוסף לכל אלו, החליטה היום אאורה, הפועלת גם בהונגריה, נוסף על ישראל ורומניה, על כניסה לפעילות במדינה חדשה קזחסטן. הקבוצה ציינה כי החלה כבר לבחון מספר עיסקאות נדל"ן פוטנציאליות, כמו גם לבחון אפשרות לשיתוף פעולה עם גורם נוסף הפעיל כיום בקזחסטן.

יוסף צליח, יו"ר אאורה, אמר היום: "קבוצת אאורה מרחיבה כיום את פעילותה הן מבחינה גיאוגרפית והן מבחינת תחומי הפעילות, וזאת במקביל להעמקת פעילותה בתחומי הבניה למגורים ומרכזי המסחר. ההחלטות להרחיב את פעילותנו אל תחום המשרדים, להגדיל את היקפי הפעילות בתחום המגורים במזרח אירופה, ולהכנס לפעילות במדינה חדשה כדוגמת קזחסטן, נובעות מרצון החברה לנצל את יכולותיה לייזום פרוייקטים לאורך כל שלביהם, וזאת לאחר זיהוי הפוטנציאל העסקי הטמון בתחומים אלה ".