בעל מניות החמיץ את המועד האחרון להצביע - וקוואנטאס הפסידה הצעת רכש בשווי 9 מיליארד דולר

הרשויות האוסטרליות סירבו לאשר את הסכמתו של בעל המניות להצעה לרכישת חברת התעופה האוסטרלית בהיקף של 11 מיליארד דולר אוסטרלי

הרגולטור האוסטרלי סיכל היום (א') הצעת רכש בהיקף של 11 מיליארד דולר אוסטרלי (9 מיליארד דולר אמריקני) לרכישת חברת התעופה האוסטרלית קוונטאס. זאת, בשל פרט טכני - היעדרותו של בעל מניות עיקרי בחברת התעופה, אשר החמיץ את המועד האחרון לתמוך בהצעה.

אנליסטים ציינו כי עסקת הרכישה הגדולה בעולם התעופה נגוזה הלכה למעשה לאחר שהגוף המקביל לממונה על הגבלים עסקיים בישראל דחה הצעה מהחברה שהציעה לרכוש את קוונטאס, לכלול את האישור המאוחר כדי לאפשר להליך הצעת הרכש להמשיך.

אף על פי כן, הקבוצה המציעה, הכוללת את בנק מקווארי וחברת ההון הפרטי טקסס פאסיפיק (סימול: TPL) אמרה שהיא שוקלת הגשת ערעור בגין ההחלטה.

"ההצעה הנוכחית כבר אינה רלוונטית במתכונתה הנוכחית. האם הם יגישו הצעה נוספת או לאו, או אם יחליטו להקצות את המשאבים להצעת רכש אחרת - כל זאת אינו ברור בשלב זה", אמר ברנט מיטצ'ל אנליסט מאוסטרליה.

הקבוצה המציעה היא Airline Partners Australia, כלומר APA, שנכשלה בגיוס רוב של 50% מקרב בעלי המניות להסכים להצעת הרכש, וזאת לאחר שההארכה בת שבועיים שקיבלה פגה ביום שישי האחרון.