המדגם הרשמי של צרפת: ניקולא סרקוזי, מועמד הימין, הוא נשיא צרפת הבא

במדגמים זכה המועמד בעל השורשים היהודיים ב-53% מהקולות * מועמדת השמאל לנשיאות, סגולן רויאל, הודתה בתבוסתה במירוץ

על פי המדגם הרשמי של צרפת, ניקולא סרקוזי הוא הנשיא הבא של צרפת. סרקוזי, מועמד הימין, זכה ב-53% מקולות המצביעים, בעוד מועמדת השמאל, סגולן רויאל, זכתה ב-47% בלבד מהקולות.

רויאל כבר הודתה בהפסדה ואיחלה לסרקוזי הצלחה בתפקידו. בנאום ההפסד ביקשה רויאל מסרקוזי "להשלים את ההמשימה שהוטלה עליו, למען צרפת כולה". לתומכיה אמרה, "אתם יכולים לסמוך עלי - נמשיך בעבודה המשותפת, והדבר יישא פירות בעתיד".

בצרפת נרשם אחוז הצבעה גבוה במיוחד בסיבוב השני של הבחירות לנשיאות הרפובליקה, ומעריכים כי הוא יגיע ל-86%. כבר בשעות הבוקר הגיעו לקלפיות 34% מבעלי זכות הבחירה - האחוז הגבוה ביותר בחמש מערכות הבחירות האחרונות.

סרקוזי, בן 52, הוא יליד פריז, בן למשפחת מהגרים ממוצא הונגרי ויווני, שדם יהודי זורם בעורקיו. סרקוזי הכריז כי החוויה המעצבת של חייו היתה הביקור ב"יד ושם" בירושלים, והוא צפוי כנראה להיבחר היום. הוא נחשב ניצי בדעותיו, ונאומיו וראיונותיו מתאפיינים בסגנון התבטאות ישיר, נחרץ ושנון - או, על פי הגדרת יריביו, "בוטה ומזלזל".

רויאל בת ה-54, היא המתמודדת השנייה. רויאל חברה בולטת במפלגה הסוציאליסטית הצרפתית, נולדה בבסיס הצבאי אואקם בדקאר שבמערב אפריקה הצרפתית (כיום סנגל), כבת רביעית מבין 8 ילדים. רויאל נבחרה לראשונה לאספה הלאומית בשנת 1988 ושימשה כשרה לאיכות הסביבה וכן כסגנית שר החינוך בצרפת.