האם המדינה עומדת לקבל את ארקדי גאידמק כשותף לאחר זיכויו במשטרה?

גאידמק רכש את השליטה באוסיף, ששותפה בפרויקט התפלת המים הלאומי * עסקת מנרב נפלה כיוון שהמדינה לא "התלהבה" מכך שגאידמק יהיה שותף שלה בפרויקט הכלא הלאומי

"חדשות ערוץ 2" דיווחו אתמול (א') כי המשטרה קרובה לסגירת תיק הלבנת ההון בו נחשד המיליארדר ארקדי גאידמק באמצעות חשבון בבנק שהוא מחזיק בבנק הפועלים. כתב הערוץ, גיא פלג, ציטט בכיר בפרקליטות שחזה כי ככל הנראה התיק ייסגר זאת בשל הקושי הרב, לפי הגדרת הבכיר, להוכיח את אשמתו בבית המשפט.

אם אכן ייסגר התיק נגד גאידמק, עשוי הדבר לסלול לו את הדרך להשלמת עסקת הרכישה של חברת הנדל"ן, אוסיף , עליה הודיעו הצדדים לפני כחודש. לחברה פרויקט ממשלתי אשר איים להכשיל את העסקה בשל מעורבותו של גאידמק בחקירה של משטרת ישראל.

בתחילת החודש שעבר הודיעה חברת אוסיף שבבעלות משפחות אביב כי חתמה על הסכם על ארכדי גאידמק על מכירת השליטה בחברה תמורת 600 מיליון שקל כאשר המחיר שיקף בזמנו פרמייה של 80% משווי השוק של מניות החברה. מאז הודעת החתימה סגרה המניה את מרבית הפער אך היא עדיין ניצבת, נכון להיום, במרחק של כ-30% מהשווי בעיסקה.

אחת הסיבות לחוסר הסגירה של פרמיית העסקה היא אחזקה של 21% של אוסיף בפרויקט ההתפלה הלאומי בפלמחים. בהקשר זה ישנו חשש כי המדינה לא תאשר את העברת האחזקות לצד אחר ובטוח לא לגורם המעורב בפלילים. בהקשר זה הועלתה גם האפשרות כי המיזם יועבר לצד שלישי, דבר שהיה מוריד מן הסתם את שווי אוסיף הנגזר מהרכישה.

עוד לפני החתימה על עסקת אוסיף היתה לגאידמק בעיה להכנס לעסקאות בהן מעורבות גם המדינה. המו"מ בין גאידמק לבין אברהם קוזניצקי, בעל השליטה בקבוצת הבנייה מנרב, נכשל שלחברה אחזקות במיזם ממשלתי להקמת בית סוהר. בזמנו הוכשלה העסקה בשל הקישור בין גאידמק לפרוייקט ממשלתי.