הממשלה תדון בשבוע הבא בפיתוח הנמלים בהשקעה של 700 מיליון דולר

צפויה למנות ועדה שתחליט היכן יוקם הנמל החדש הבא; עדיפות להקמת הנמל על ידי הסקטור הפרטי

על רקע הצפיפות הגוברת בנמלים, הממשלה צפויה לדון בשבוע הבא בהמשך התוכנית לפיתוח נמלי הים, כך נודע ל"גלובס". השלב הראשון בתוכנית, כולל הקמת מסוף חדש המתאים לאוניות ענק בנמל חיפה או אשדוד בהשקעה הנאמדת ב-700 מיליון דולר.

הממשלה צפויה להחליט על הקמת ועדה בראשות מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן, ומנכ"ל האוצר, ירום אריאב, שתבחן את התוכנית שהגישה חברת נמלי ישראל ותמליץ היכן להקים את הנמל. בועדה יהיו חברים גם מנכ"לי משרדי הפנים, הביטחון, התשתיות ואיכות הסביבה.

במשרדי האוצר והתחבורה כבר החלה להתגבש עמדה לפיה העדיפות בהקמת הנמל הבא היא לסקטור הפרטי בשיטת ה-BOT, בה היזם מקים ומתפעל את הנמל. עם זאת, הכוונה היא לבצע את המהלך בתאום עם הנהלות ועובדי הנמלים. המשתמשים בנמלים (היבואנים והיצואנים) לוחצים להקים את הנמל החדש בנמל חיפה מכיוון שלטענתם הוא יעיל יותר. עם זאת, בנמל קיימת בעיה של מחסור בשטחי אחסון וקרבה של הנמל לעיר שאין בנמל אשדוד.

מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן, רמז בעבר כי הפרמטר החשוב ביותר שיקבע היכן יוקם הנמל החדש יהיה יחסי העבודה ושיתוף הפעולה שבין ההנהלות לעובדים. השלב האחרון בפיתוח הנמלים כלל את הקמת נמל היובל באשדוד בהשקעה של 3 מיליארד שקל. נמל היובל נפתח בסוף 2005.