"בחורה לא מעניינת כי היא יפה, אלא כי יצאה עם אריק בנאדו"

אודי מילנר, מנכ"ל ONE, חושב שיש יותר מדי ערוצי ספורט בטלוויזיה, אבל שהם ממש לא מאיימים על אתרי הספורט. את טענות המתחרים על כך ששיא ההצלחה של ONE הוא מדור הרכילות שלו (גליצ'ים) הוא הודף על הסף, וכן את סימני-השאלה על שיתוף-הפעולה ההדוק עם ארקדי גאידמק

אודי מילנר, מנכ"ל אתר הספורט ONE, לא רוצה להתערב בביזנס של מישהו אחר, אבל כשהוא נשאל על הריבוי הפתאומי של ערוצי הספורט בטלוויזיה - שניים של צ'רלטון, שניים של ערוץ הספורט בנוסף לערוץ 5 וחמש פלוס הוותיקים - הוא סבור שזה קצת יותר מדי. "מי שייתן תוכן איכותי ומוצלח - ישרוד", הוא מתנבא על סיכויי ההצלחה של הערוצים החדשים. "אם הם יישענו רק על תכנים שקיימים היום ולא ירחיבו אותם, זה לא יחזיק. ישראבלוף לא יצליח פה".

* יכול להיות שכולם ייתנו תוכן איכותי?

"לא. יש יותר מדי ערוצים על מעט מדי תוכן".

* וזה מאיים על אתרי הספורט באיזה אופן?

"ממש לא. תוכן באינטרנט רק הולך וגדל. פתחנו בשידורים ישירים כמעט מכל אירוע שמתקיים, ורואים שהצריכה שם היא אדירה. כך שהביקוש גם בתכני וידאו באינטרנט גדל בצורה משמעותית. אנשים הולכים ומתרגלים לצרוך טלוויזיה באינטרנט. היופי במדיה הזאת הוא שאתה רואה מה שאתה רוצה מתי שאתה רוצה, ולא מחכה שישדרו לך את זה".

נכון להיום, אתר ONE הוא אתר הספורט המוביל בישראל, לפחות על-פי סקר TIM (ינואר 2007), שם דורג במקום ה-10 עם שיעורי חשיפה שבועיים של 17.1%. המתחרים, איך לומר, לא בדיוק יוצאים מגדרם מרוב פרגון. לפני כחודש וחצי אמר אבי בר, מנכ"ל ערוץ הספורט, בראיון ל"ידיעות אחרונות", ששיא ההצלחה של ONE הוא מדור הרכילות שלו. "אני לא חושב שזה שווה התייחסות", מגיב מילנר, "הגישה שלי היא להתמקד במה שאנחנו עושים. לתת את המענה הכי טוב לגולש. אתה עושה את האתר הכי טוב והכי אמין, וככה אתה מצליח. זה הקו שאני מנחה פה - תהיו בפוקוס על מה שאתה עושים, ותעשו אותו הכי טוב.

"יש לנו מדור רכילות באתר, שנקרא גליצ'ים, שהוא מדור מאד חזק. זה מתחיל שם ומסתיים שם. חוץ מהמדור הזה, האתר לא נוגע בתחומים האלה. הוא מסקר כל מה שקשור לספורט, כל המשחקים, כל האימונים, כל מה שאפשר לתת בספורט. התחום של רכילות ספורט מעניין לא רק בארץ, אלא בכל העולם".

* רכילות ספורט? הרבה פעמים יש תמונות של בחורות שהקשר שלהן לספורט קלוש ביותר, אם בכלל.

"כל מה שקשור לספורטאים ודוגמניות זה מעניין, ואנחנו נותנים את זה. אבל אנחנו לא נותנים לזה במה מעבר לאזור הזה ששם אנשים מחפשים את זה. אם את לא תיכנסי למדור, זה יעבור לידך. הרייטינג של גלי'צ'ים- זה רייטינג גבוה מאד, זה אומר שיש עניין לציבור".

* בחורות חצי ערומות תמיד יביאו רייטינג גבוה. השאלה אם זה באמת קשור לספורט.

"אנחנו לא נשים סתם תמונות של בחורות, אנחנו נשים משהו שקשור לספורט. הבחורה הזאת לא מעניינת בגלל שהיא בחורה יפה, היא מעניינת כי יצאה למשל עם אריק בנאדו, שהוא שחקן בנבחרת ישראל, והוא דמות ידועה ומסקרנת".

לא פוסל את גאידמק

* לפני יותר משנה חזית שבשנת 2006 תכפילו את ההכנסות שלכם. עמדתם בתחזית?

"זה קרוב. הייתה קפיצה מאד משמעותית של ההכנסות ב-2006. הייתה מלחמה, והיא פגעה בכל המדיה. פתאום כל התקציבים נעצרו, אבל זה לא קרה רק לנו, זה קרה לכולם. ואף על-פי כן, גדלנו בצורה מאד משמעותית בהכנסות".

* לפי ההערכות, ההכנסות שלכם ב-2006 הסתכמו ב-3 מיליון דולר.

"החברה היא פרטית, היא לא מחויבת לדווח. המספרים הם מספרים יפים, בעלי המניות מאד מרוצים מהמספרים. ההכנסות גדלו בצורה משמעותית, אבל אנחנו לא מוציאים מספרים".

* אפרופו בעלי המניות, איך גאידמק קשור אליהם?

"הקשר של גאידמק לספורט הוא שהוא הבעלים של הקבוצה הכי נוצצת היום במדינת ישראל - בית"ר ירושלים. זו קבוצה שמושקע בה תקציב לא הגיוני, היא יוצרת הרבה מאד עניין ויש לה הרבה מאד קהל. אין לנו איתו קשר עסקי מעבר לסיקור ולקשר עם רדיו 99.

"אנחנו עושים לרדיו 99 את כל מה שקשור לספורט. כל מה שיהיה שם שקשור לספורט יהיה תחת הפעילות של ONE. הוא לא שותף, לא מחזיק מניות. לא שאני פוסל את זה, אבל זה כרגע הנתון".

* העובדה שאתם שותפים לא גורמת לניגוד עניינים, סיקור מוטה?

"לא. כל המדינה קשורה לכל המדינה. זו מדינה קטנה, יש מעט גופים שמחזיקים הרבה נכסים. אנחנו שומרים בצורה מוחלטת על הקוד. יש כתב של בית"ר ירושלים שלא מושפע מהתכנים האלה. אנחנו מסקרים את מה שצריך. יש הרבה אנשים שקרובים ל-ONE כי אנחנו עובדים איתם בשיתוף פעולה, ואם צריך להיות עיתונות נוקבת נהיה עיתונות נוקבת, כמו שהיינו תמיד".

* אתם סוחבים אליכם הרבה טאלנטים - אבי נמני, אייל ברקוביץ'. ההשקעה בהם מצדיקה את עצמה?

"חד משמעית כן. לטורים אישיים של אנשים שמעניינים את הציבור יש ערך חשוב, אנשים מאד מרוצים, יש הרבה טוקבקים על הטורים האלה. זה דבר מבורך, שאנחנו רק דוחפים אותו קדימה".

* מה מעניין במיוחד את הגולשים ב-ONE?

"עמוד הבית, כמובן, הוא העמוד הכי פופולארי. כל מה שקשור לליגת העל בכדורגל זה תחום שמאד מעניין בישראל, והוא תופס את מירב העניין. יש גם את ליגת האלופות, כמובן, ומכבי ת"א בכדורסל, אבל עיקר העניין הוא בליגת העל, ומדור של תוצאות LIVE, שנותן עדכונים של כמה-כמה בכל מגרש, שגם הוא אחד האזורים החזקים באתר. הקמנו גם מערכת של פורומים".

* הבאזז היום הוא רשת חברתית. ספורט 5 מקימה אחת כזאת, והיא לא היחידה.

"כשיש לנו על מה לדווח אנחנו מדווחים. אני לא אוהב לדבר על העתיד. אני עושה, וכשיש לי מה להודיע אני מודיע. יש לנו המון מחשבות מה לעשות, מה לפתח, מה יעניין את ציבור הספורט, וזה מה שאנחנו עושים".

נשים בעולם הפרסום

אחד הדברים שמטרידים את מילנר הוא נושא מדידת האתרים, או יותר נכון - היעדרה. הוא רוצה מדידה אמיתית, אמפירית, ולא סקר מודעות. "אני מאד מאמין במדידה. האינטרנט אמור להיות הכלי הכי מדיד. היום הסקר שמסתמכים עליו הוא סקר TIM. כולם יודעים מתי נערך הסקר, וכולם מעלים קמפייינים לקראת הסקר כדי להעלות את המודעות. אם אתה נמצא במקום שבו אתה חזק מהמתחרה שלך והוא בדיוק העלה קמפיין זה מתסכל - ואני אומר את זה ממקום של מישהו שיצא טוב בסקר TIM.

"בסופו של דבר, משתמשים בכלים האלה אנשי השיווק והפרסום. הם רוצים לפרוס מדיה, והם צריכים כלי מהימן שיכול להגיד להם מה יקרה. אז המקצוענים שנמצאים באינטראקטיב כבר יודעים. אבל מבחינת מנהלי הפרסום, אנחנו נמצאים בקושי מסוים. לצערי, אם 25% מהאוכלוסיה הכללית מתעניינת בספורט, זה לא המצב בקרב אנשי הפרסום".

* מה זאת אומרת?

"רוב הקהל שמתעניין בספורט הוא גברים. אני לא יודע בדיוק כמה גברים וכמה נשים יש בתחום הפרסום והשיווק, אבל יש לא מעט נשים. וכשמישהי מנהלת מותג כללי מסוים, נניח של שתייה קלה, והיא צריכה לפרוס, אז נכון שהיא רוצה להיות מקצועית - אבל אם היא לא אוהבת ספורט ו-ONE הוא לא חלק מהנתיב שלה, אז ONE מחוץ למשחק.

"אני רואה מה קורה למי שאוהב ספורט: מי שמבין מה הקהל הזה, אז מבחינתו ONE הוא חלק מהפריסה שלו, כברזל. כשמישהו לא אוהב ספורט, אני צריך להסביר לו מה קורה פה. גלישה ב-ONE היא אסקפיסטית. הדבר הכי עצוב שאתה יכול לקרוא פה זה שהקבוצה שלך הפסידה. המטרה שלנו היא להפיץ את הספורט בקרב אנשי הפרסום, כי העניין בתחום בקרב אנשי הפרסום הוא נמוך מהמוצע באוכלוסיה.

"אני לא בא בטענות ולא מאשים. התפקיד שלנו הוא לחנך את השוק ולהנחיל לו מה הוא הכוח של הספורט. ספורט זה כוח, וזה המסר להעביר למפרסמים. לכן צריך מדידה אמיתית שתציף את האמת".