יפאורה מותחת את שוופס: משיקה משקאות בטעמים בהשקעה של 11 מ' ש'

2 מיליון שקל הושקעו בפיתוח הסדרה ו-9 מיליון שקל בקמפיין " המטרה: לתת מענה לטרנד הבריאות שפוגע במוגזים

יפאורה-תבורי עושה שימוש משמעותי ראשון במותג שוופס מאז רכשה אותו מקדבורי שוופס העולמית בראשית השנה, תמורת 9 מיליון שקל. החברה השיקה היום (ג') סדרת משקאות שוופס מוגז עדין בטעמים, בהשקעה כוללת של 11 מיליון שקל.

החברה השקיעה 2 מיליון שקל בפיתוח הסדרה ותשקיע 9 מיליון שקל נוספים בקמפיין שילווה את ההשקה תחת הסלוגן "תכניס קצת עניין לחיים".

מדובר בסדרת משקאות פרי פיתוח ישראלי וייחודית לשוק בארץ בלבד. קודם ההשקעה הנוכחית עשתה החברה שימוש במותג להחדרת משקה סודה שוופס בתוספת לימון.

לדברי מנהל השיווק של החברה, אלי פייגלין, מדובר בקטגוריה חדשה, הפונה לאוכלוסייה בגילאים 35-55, שתתחרה במשקאות הנון-קולה.

פייגלין סירב היום לפרט מהם יעדי המכירות של הסדרה החדשה: "אנחנו לא רוצים לצאת בהצהרות אבל אנחנו חושבים שהקטגוריה תהווה שוק משמעותי בעתיד. אנחנו היחידים בשוק שפונים למבוגרים".

בסדרה החדשה משקאות בטעמים תפוח ליים, פירות יער ואפרסק והיא מבקשת לתת מענה לטרנד הבריאות. שני מוצרים מהסדרה אינם כוללים כלל צבע מאכל ואילו משקה תפוח ליים מכיל כמות קטנה של צבע מאכל טבעי. בנוסף, המשקאות מתאפיינים בכמות קלוריות נמוכה (מחצית בהשוואה למשקה מוגז אחר) ובתוספת של חומצה פולית וויטמינים.

על-מנת למנף את שיווק המשקאות כמשקאות בריאים, החליטה החברה להציב את המשקאות בין מדפי המיצים ולא בין מדפי המשקאות המוגזים.

לדברי פייגלין, מחיר המוצרים בסדרה משקפים פרמיית פרימיום. לדברי פייגלין, קהל היעד למשקאות הוא קהל המודע יותר לבריאות, מחפש את התענוג ויהיה מוכן לשלם את הפרמיה עבור המוצר.

רכישת המותג שוופס המאפשרת לחברה בישראל לפתח מגוון מוצרים בלעדיים ולשווקם תחת שם המותג שוופס, מעניקה ליפאורה-תבורי יתרון תחרותי מול החברות האחרות בשוק. החברה הישראלית למשקאות קלים, למשל, משווקת המותגים ספרייט ופנטה, יכולה לשווק את המוצרים החדשים של החברה העולמית, אך אינה יכולה לפתח מוצרים משל עצמה.