רשת משיקה את לוח שידורי קיץ 2007 בהשקעה של 85 מיליון שקל

הסכום נמוך ב-13% מההשקעה עליה דיווחה קשת בלוח הקיץ שלה, אך רשת משדרת 3 ימים לעומת 4 ימים של קשת

זכיינית ערוץ 2 רשת משיקה את לוח שידורי הקיץ שלה לשנת 2007 בהשקעה מדווחת של כ-85 מיליון שקל, בדומה לסכום עליו דיווחה בקיץ 2006 ו-13% פחות מההשקעה של קשת בלוח שידורי הקיץ שלה בסך של 98 מיליון שקל.

אולם, יש לזכור כי רשת אחראית על שלושה ימי שידור (א'-ג') לעומת ארבעה של קשת ולכן ההשקעה נמוכה יחסית. לוח הקיץ של רשת יעלה לשידור במהלך השבועות הקרובים, ויתייצב בשלמותו בתחילת חודש יולי.

יוחנן צנגן, מנכ"ל רשת, אמר היום (ד') כי "אין ספק כי עונות השידור, מאז תחילת תקופת הזיכיון החדשה, המשיכו וחיזקו את מעמדו של ערוץ 2 כפלטפורמה הפרסומית האפקטיבית ביותר בישראל. זוהי אחריות גדולה שרשת נושאת בה תוך כדי מחויבות גדולה כלפי הלקוחות שלנו. הלוח החדש מרחיב את המענה גם למפרסמים ובעיקר לצופים".

במרכז שעות הפריים מעלה רשת את הגלגול החדש של "משחק מכור" - תוכנית סאטירה שתיקרא "גלגל החדשות". התוכנית תעלה בימי שני ביוני ותכלול נבחרת חדשה של משתתפים אשר יחליפו את משתתפי "משחק מכור" ובהם גם ליאור שליין שעבר לערוץ 10. יאיר ניצני יוביל את התוכנית כשלצידו יעקב כהן, מאור כהן, מיכאל הנגבי, יובל שגב, רמי הויברגר והקומיקאית ליאת הרלב. את "גלגל החדשות" יצרו יגאל שפירא, אורי כץ ויעל קנה, שהיו אחראים בחורף האחרון לתוכנית "הישראלים".

עוד תוכנית חדשה שתעלה לשידור בפריים החדש היא "הדבר הגדול הבא של ישראל". התוכנית פותחה בארה"ב על ידי יוצרי "אמריקן איידול" והפורמט נרכש על ידי רשת. בתוכנית תבחר נבחרת של כ-100 משתתפים, אשר יציגו את כישרונם בתחומי הבמה: ריקוד, סטנדאפ, להטוטנות, שירה, משחק, קוסמות, אקרובטיקה, לוליינות וכדו'. צוות השופטים והמנחה עדיין לא אויש. רשת מדווחת, כי התוכנית אשר תשודר בימי שלישי ביוני הינה אחת מההפקות היקרות ביותר בטלוויזיה בישראל. על פי הערכות, בכל תוכנית יושקעו כ-200 אלף דולר.

"הכול דבש" היא סדרה דרמה קומית חדשה בכיכובם של ישראל ויעל פוליאקוב, שוש עטרי, איתי תורג'מן, יוסי מרשק וזוהר ליבה. הסדרה שתעלה החל מאמצע יוני בימי שני מספרת את סיפורה של משפחה המתפרקת ומתאחדת מידי שעה, יום ופרק. הסדרה מבוססת על דמויות וסיטואציות מהחיים של יעל (היוצרת הראשית של הסדרה) ופולי ותכלול כעשרה פרקים.

למרות ההשקה הרשמית היום, כבר בשבוע שעבר הושק יום שלישי החדש של רשת אשר כולל את משחק הטלוויזיה "אחד נגד 100" בהנחיית אברי גלעד (אשר רשם בתוכנית הראשונה רייטינג ממוצע של 23.8% ובתוכנית ששודרה אמש רייטינג של 23.7%), ועונה שלישית וחדשה לתוכנית המערכונים "קצרים" (שרשמה אמש רייטינג ממוצע של % 22.8).

גם בעונת הקיץ הנוכחית תמשיך רשת בשידור תחקירים דוקומנטריים בהגשתה של דנה וייס. האחת - "נוגע ללב", עוסקת בגורם התמותה הגדול ביותר בעולם המערבי - מחלות הלב, והשנייה - "מישהו עוקב אחריך" אשר תעסוק במושג הפרטיות. ארבעת פרקי הסדרה ייבחנו כיצד מאבד האדם את יכולת השליטה והשמירה על פרטיותו בעידן מהפיכת המידע והאינטרנט.

סדרה דוקומנטרית נוספת שתעלה היא "רצח", סדרה בת שלושה פרקים החושפת את סיפוריהם האישיים של רוצחים, אשר ידברו לראשונה על המסלול שהוביל לאירוע ששינה את חייהם וחיי הסובבים אותם. אירי ריקין, מרצה לפילוסופיה, מבקר ספרות ומנחה תוכנית תרבות בטלוויזיה בעבר, ינסה להבין מה עבר במוחם של אנשים אלה.

רשת ממשיכה ללכת על בטוח ברצועת הפרה פריים (19:00-20:00) עם התוכנית המשודרת מזה מספר חודשים "מומחים עם סגנון" בהנחיית שרון כידון. החל מתחילת יוני תשודר התוכנית בימי ראשון ושני ואילו בימי שלישי, בשעת שידור זו, ישודר מגזין תרבות שבועי שיעסוק בתחומי התעשייה התרבותית, אומנות פלסטית, ספרות, שירה וקולנוע ותרבות פופולרית עכשווית. טרם נקבע סופית מנחה לרצועה זו.

גם רצועת הלייט נייט (22:45-23:30) הנוכחית תמשיך הלאה לעונה נוספת. כזכור, עמנואל רוזן, מראשוני ערוץ 10, עבר לפני מספר חודשים לרשת והחל בהגשתה של תוכנית האקטואליה "השורה התחתונה" המתמודדת מול "היום שהיה" בערוץ 10.

רשת מדווחת על מספר תוכניות חדשות שעדיין נמצאות בהכנה ובהן עונות חדשות ל"משפחה חורגת", ול"החיים זה לא הכול" וכן סדרת דרמה חדשה בת עשרה פרקים, "אבידות ומציאות", של שבי גביזון ודנה מודן. כמו כן, תעלה מיני סדרה של חיים יבין, המגיש הוותיק של מהדורת "מבט" שפורש מהערוץ הראשון לאחר 40 שנה. יבין אחראי לסדרה בת חמישה פרקים בהם הוא עובר בישובים שונים בארץ ובוחן את יחסי היהודים והערבים בישראל מזווית אישית.