מקאן-אריקסון תרכוש את מטר הפקות אך לא תכסה את חובותיה

קבוצת הפרסום רכשה 50% מחברת מטר הפקות, אך טוענת כי לא מדובר במהלך אסטרטגי של כניסה לתחום הבידור

לאחר שגוגל רכשה את דאבלקליק, יאהו את חברת הפרסום המקוון Right Media ומיקרוסופט אתAQUANTIVE (ב-6 מיליארד דולר) - גם מקאן-אריקסון ישראל מוצאת לנכון להרחיב את פעילותה תוך טשטוש הגבולות של המדיה, זאת באמצעות כניסה לשותפות בחברת מטר הפקות שנקלעה בחודשים האחרונים לקשיים.

מקאן-אריקסון ישראל, חברת הפרסום הגדולה בארץ, השלימה לאחרונה כניסה לשותפות בחברת מטר הפקות שבבעלות עמי אמיר. במסגרת העסקה תחזיק מקאן-אריקסון בכ-50% ממטר הפקות ואילו 50% מהמניות יישארו בידיו של אמיר.

על-פי העסקה, מקאן-אריקסון לא תכסה את חובותיה של מטר הפקות הנאמדים ב-1.5 מיליון שקל לספקים וחובות נוספים לבנקים, אלא תזרים כסף להפקות עתידיות המתוכננות על-ידי מטר.

מטר הפקות היא אחת מחברות ההפקה הוותיקות בארץ, הפועלת מזה כ-14 שנה, והיא אחראית בין השאר להפקתן של תוכניות מצליחות בערוץ 2 ובהן גם "הבורגנים" ו"מה זה השטויות האלה?" עם עדי אשכנזי. לפני כשנה החלה מטר בהפקת סדרה דרמה חדשה עבור רשת, "עד החתונה", שהייתה אמורה לעלות לאוויר במהלך עונת החורף האחרונה, אולם לאור הקשיים הכספיים צולמו ארבעה פרקים בלבד מתוך 13 שתוכננו.

עסקה זו של מקאן-אריקסון, למרות שלא נחשבת לעסקה גדולה או ככזו שתשפיע באופן משמעותי על תזרים המזומנים שלה, מצביעה ללא ספק על שינוי בגבולות הנהוגים כיום בתחום המדיה, הרחבת הפעילות ותחומי העיסוק. אולם, גורמים המקורבים לעסקה הבהירו היום (א'), כי לא מדובר במהלך אסטרטגי של מקאן-אריקסון, אלא עסק נוסף בתמהיל העסקים של הקבוצה.

כאמור, כניסה זו של חברת פרסום לתחום הבידור, באמצעות שותפות בחברה הפקות שלא מתוכננת להפיק תשדירי פרסומות או להתמחות בתוכן שיווקי, עשויה להפוך להיות חלק ממגמה עולמית.

בראיון שפורסם ב"גלובס" ביום חמישי האחרון עם סקוט דונתון, העורך הראשי של "אדוורטייזינג אייג'", הוא נשאל האם סוכנויות פרסום צריכות להיכנס לעסקי הבידור ואמר, כי "לא בהכרח. אני כן חושב שהסוכנויות צריכות להבין באיזה ביזנס הן נמצאות. מופעל עליהן היום כל כך הרבה לחץ, והן צריכות להיות הרבה יותר פתוחות לשאלה מהו הפתרון הנכון עבור הלקוחות שלהם.

"לכאורה - נראה כאילו אלה מספרים סיפור ואלה מספרים סיפור, אבל אני אישית עוד לא ראיתי סוכנות שעשתה צעד נכון בכיוון הזה. נראה שסוכנויות הפרסום לא עובדות היטב בתעשיית הבידור".