בעלי דירות במגדל האופרה: אלרוב רוצה להפוך את המרכז המסחרי לדירות זולות

71 מבין 110 בעלי הדירות במגדל האופרה בת"א מבקשים צו מניעה קבוע, שימנע מאלרוב לממש את השינויים המתוכננים במרכז המסחרי

71 מקרב 110 בעלי הדירות במגדל האופרה היוקרתי בתל אביב פנו לבית המשפט נגד חברת אלרוב שבשליטת אלפרד אקירוב, הגר בעצמו במגדל. כך נודע ל"גלובס".

דיירים מבקשים מבית המשפט להוציא צו מניעה קבוע, שיורה לאלרוב להימנע מכל פעולה, מעשה או מחדל שיהיה בהם כדי להוציא אל הפועל ולממש את השינויים המתוכננים במרכז המסחרי במגדל.

הדיירים טוענים כי החברה מנסה להפוך את המרכז המסחרי בקומה השלישית לדירות, במסווה של הגשת תכניות להפיכתו למלון. התביעה הוגשה היום (ה') בבית משפט השלום בתל אביב.

מגדל האופרה מורכב משתי יחידות עצמאיות המתנהלות בנפרד: מרכז מסחרי, ששטחו הכולל הוא 9,000 מ"ר: כאשר קומת הקרקע והקומה השנייה מצויה בבעלות אלרוב והקומה הראשונה מצויה בידי חברת ההשקעות הגרמנית גרוזה קשפיצקי, שהינה הבעלים של הקומה הרביעית במרכז המסחרי במגדל, הכוללת 36% מסך השטחים במרכז המסחרי, וכן בעלת 38 דירות במגדל המגורים המתנשא לגובה של 18 קומות.

התביעה שהגישו גרוזה קשפיצקי ותובעים נוספים המחזיקים ב-71 מהדירות מתייחסת לבקשתה של אלרוב שהוגשה לוועדה המקומית לתכנון ובנייה, להפוך את הקומה השלישית במרכז המסחרי למלון. התובעים טוענים כי הבקשה הוגשה בניגוד להסכם הרכישה של הדיירים, מפרט המכר ותקנון הבית המשותף אשר הבטיחו כי במקום יהיה מרכז מסחרי בן שלוש קומות. לדבריהם, גם לפי תכנית המתאר המפורטת החלה במקום, ייעודו של שטח המרכז המסחרי הנו לשם הקמת "בנין למסחר ובידור" בלבד.

לפי הבקשה שהוגשה, אלרוב רוצה להקים במקום מלון, אך לטענת התובעים מדובר בדירות מגורים זולות יחסית, שעשויות לשמש גם לצרכי זנות. בנוסף, טוענים התובעים, שבכוונתם לגייס לצידם את התנועות הירוקות, כי הבקשה נוגדת חזיתית את חוק החופים שקבע כי לא יותר להקים דירות במרחק קטן מ-300 מטר מחוף הים "וזו הסיבה שאקירוב קורא לבקשתו בכותרת מלון. זה בדיוק הפטנט שניסו לעשות במרינה בהרצליה ובית המשפט העליון עצר אותו".

ל'גלובס' נמסר כי בקומה העליונה כבר פונו כל בעלי העסקים על ידי אלרוב, אך אקירוב "תקוע" בנתיים עם בתי הקולנוע להם חוזה שכירות ל-10 שנים.

עו"ד גדי בלושטיין, ממשרד עוה"ד בלושטיין, בר-קהן, ציגנלאוב ושות', המייצג את התובעים אמר ל'גלובס' כי: "זהו ניסיון להפוך את מגדל האופרה לבנין שיתאפיין באיכות חיים ירודה לבעליו, תוך פגיעה מהותית בבעלי הדירות במקום והורדת ערך הדירות אפילו עד לכדי מחציתן".

מאלרוב נמסר כי הנשוא הועבר ליועצים המשפטיים שיבדקו את הנושא.