בדרך לתנובה: מבטח שמיר רשמה ברבעון הראשון רווח נקי של 27.5 מיליון שקל

חלק ניכר מהרווח נבע ממימוש מלוא האחזקות בסקיילקס תמורת כ-68.5 מיליון שקל, שהניב רווח הון של 9.8 מיליון שקל

חברת ההשקעות מבטח שמיר שבשליטת איש העסקים מאיר שמיר, הציגה אתמול את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2007, שבמהלכו עלתה לכותרות בשלל הקשרים. הרווח הנקי של החברה רשם קיטון של כ-37% ל-27.5 מיליון שקל, בהשוואה לרווח של 43.4 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה שעברה.

עיקר הרווח של החברה ברבעון נבע ממימוש מלוא האחזקות בסקיילקס תמורת כ-68.5 מיליון שקל, שהניב רווח הון של 9.8 מיליון שקל. עוד נבע הרווח במהלך הרבעון מביטול הפרשה לירידת ערך בהשקעת החברה בגילת לוויינים .

עוד נציין כי הרווח ברבעון המקביל נבע, רובו ככולו, מכירת מלוא האחזקות בש.ב.ח ובעתודות לכלל ביטוח, בעסקה של 69 מיליון שקל, שממנה גרפה החברה רווח הון של 40 מיליון שקל.

הכנסות החברה צמחו ב-196% והסתכמו ב-33.8 מיליון שקל, לעומת 11.4 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2006. עיקר ההכנסות נבעו ממימוש האחזקות בסקיילקס.

במארס השנה חתמה החברה על הסכם עם אייפקס לרכישת השליטה בתנובה באמצעות חברה משותפת שהקימו לצורך כך. על פי ההסכם, אם הבעלים הקיימים ימכרו את השיעור המינימלי שאושר בוועידת הקיבוצים והמושבים, 51%, תחזיק שמיר 15% מהון המניות של תנובה. אם יימכרו בין 51% ל-75%- תקבל שמיר תוספת של חמישית מיתרת המניות. אם יימכר שיעור גדול יותר מ-75% - תחזיק החברה 19.8% מהמניות בתוספת חצי מיתרת המניות שיירכשו, דהיינו, 32% במקרה של מכירת 100% מתנובה.

בסוף אפריל פנתה החברה לדירקטוריון גילת לוויינים, במטרה להגדיל את אחזקותיה בה ולבחון את האפשרות לרכוש את כל מניות גילת לפי מחיר של 10 דולר למניה, מחיר הגבוה ב-11.7% ממחיר השוק ביום ההצעה. נכון להיום בוחן דירקטוריון גילת את ההצעה. מוקדם יותר, בפברואר, הודיעה החברה כי בכוונתה להתמודד על רכישת השליטה בבז"ן עם סקיילקס, אולם ביטלה את ההסכם לפני המכרז.