תא"ל ארז צוקרמן לרמטכ"ל: כשלתי בתפקידי במלחמת לבנון השניה, אני מתפטר

צוקרמן נחשב לאחד הקצינים הנערצים בצה"ל * "הבנתי שהתפטרות מיידית תהיה בריחה מאחריות. כעת, לאחר שהופקו הלקחים, אני יכול ללכת"

תת-אלוף ארז צוקרמן, מפקד אוגדת מילואים בפיקוד הצפון שלחמה בקיץ האחרון בעומק לבנון, ביקש מהרמטכ"ל לסיים את תפקידו ולפרוש מצה"ל. הרמטכ"ל, גבי אשכנזי, הודיע כי הוא מקבל את הודעת ההתפטרות.

צוקרמן הסביר את בקשתו בתחושת כישלון המלווה אותו מאז המלחמה. לדבריו, לאחר שסיים את הליך הפקת הלקחים, והאוגדה הוחזרה לכשירות מלאה, הוא חש שהשלים את מלאכתו. הרמטכ"ל אשכנזי ביקש מצוקרמן להישאר בתפקידו עד שיימצא לו מחליף.

"לאחר הפקת הלקחים, אני יכול ללכת"

"כבר בשלהי המלחמה הרגשתי שכשלתי בתפקידי והחלטתי לקחת אחריות אישית", כתב צוקרמן לרמטכ"ל, "כך אמרתי בכל הזדמנות למפקדי ולפקודיי. הבנתי שהתפטרות מיידית תהיה בריחה מאחריות בשל הצורך הבוער ללכד את השורות ולאמן את האוגדה ויחידותיה. כעת, בתום שנה של מאמצים, של הפקת לקחים ושל בנייה מחדש, אני סבור שהאוגדה מוכנה לכל משימה".

צוקרמן פיקד על יחידת "אגוז", על שייטת 13 ועל חטיבת גולני, והוא נחשב לאחד הקצינים הנערצים בצה"ל. אלוף פיקוד הצפון, גדי אייזנקוט, אמר כי "מדובר באחד הקצינים הנועזים ביותר בצה"ל. אני מעריך אותו בתור בן-אדם ובתור מפקד, ומכבד את החלטתו".