ביה"ד לעבודה הורה לעובדי חב' החשמל להפסיק העיצומים- הדיון יתחדש ביום א'

עובדי חברת החשמל חידשו אתמול העיצומים בחברה במחאה על החלטת ההנהלה לנכות שכר לעובדים ששבתו בחודש האחרון

בית הדין האזורי לעבודה בחיפה הורה לעובדי חברת החשמל להפסיק את העיצומים בחברה, זאת לפחות עד לדיון שייערך ביום ראשון הקרוב.

ביה"ד דן בבקשת ההנהלה להוציא צו מניעה להפסקת העיצומים בחברה שבאו בתגובה להחלטת הנהלת החברה לנכות שכר לעובדים ששבתו.

ביה"ד קבע בהחלטתו כי "על העובדים לשוב לעבודה מלאה עם קבלת הצו ולהמשיך בהפעלה של תחנות הכוח".

אתמול חידשו עובדי החשמל את העיצומים בחברה במחאה על החלטת ההנהלה לנכות שכר לעובדים ששבתו בחודש האחרון. בין השאר העובדים הפסיקו את עבודות השיפוצים ותיקון תקלות בתחנות הכוח, דבר העלול להעמיד בסיכון את אספקת החשמל. בשל העצומים שתי יחידות יצור גדולות של חב' החשמל בהספק של כ-700 מגה ואט לא הופעלו אתמול.

יצוין כי עובדי חברת החשמל מאיימים להפסיק את המשא ומתן עם ההנהלה והממשלה בעניין השינוי המבני במחאה על ההחלטה לנקות מהשכר של העובדים ששבתו.

יו"ר ועד עובדי חב' החשמל מיקו צרפתי אמר אתמול לגלובס כי "היה סיכום מפורש בבית הדין לעבודה שהנהלה לא תפחית שכר לעובדים. לצערי הנהלת חברת החשמל לא נתנה לנו תשובות ברורות ולא עמדה במחויבותה ולכן החלטנו לחדש את העיצומים" אמר צרפתי.

לגבי החשש לשיבושים באספקת החשמל אמר צרפתי כי "יש בעיה של רזרבה מזה מספר שנים באשמת הממשלה, אז שלא יאשימו אותנו במחדלים שלה. מתפקידי לדאוג לעובדי חברת החשמל, למי שמתלונן שאין רזרבה כדאי לבוא בטענות למי שיזם את הרפורמה בחברה