הבורסה מאמינה בתע"ש: ביקוש יתר של פי 2.5 לאג"ח מוסדיים שגייסה עשות אשקלון

עשות אשקלון גייסה 64 מיליון שקל מתוך 80 מיליון שקל; עברה לרווח של 5 מיליון שקל ב-2006

עשות אשקלון , חברת בת ציבורית של התעשייה הצבאית (87%), סיימה בהצלחה את שלב המכרז המוסדי בגיוס של 64 מיליון שקל ממשקיעים מוסדיים, בסך הכל החברה מתכוונת לגייס בסך הכל כ-80 מיליון שקל. החברה הציעה למוסדיים, במסגרת המכרז המוקדם, באג"ח סטרייט ("Baa1" ב"מדרוג"), המהווים 80% מהיקף ההנפקה הכולל.

דירקטוריון עשות, בראשות יו"ר אבי פלדר (מנכ"ל התעש), החליט על גיוס 80 מיליון שקל שירשמו למסחר בבורסה לצורך השקעות בהון חוזר והרחבה נוספת של הפעילות אשר גדלה בכ-40% ב-3 השנים האחרונות והגיעה לכ-233 מיליון שקל ב-2006.

למכרז ניגשו 57 משקיעים מוסדיים שהגישו הזמנות בהיקף של למעלה מ-150 מיליון שקל, המהווים ביקוש יתר של פי 2.5.

את ההנפקה הובילה אנליסט חיתום והנפקות בע"מ בניהולו של מר מאיר דלאל ביחד עם קבוצת מנהלים שכללה את כלל פיננסים, לידר, איפקס ,יו-בנק, אלטשולר שחם ופ.ר חקר שוקי הון.

מפעל עשות מתמחה בייצור מערכות מתקדמות לתחום התעופה ולמגזר הצבאי , בעיקר ממסרות ומתלים לרכב קרבי משורין. על הלקוחות נמנים משרד הביטחון הישראלי, וחברות מתחום התעופה והמנועים למטוסים מהמובילות בעולם. בנוסף נבחנת בחברה האפשרות להיכנס לתחומים נוספים בתחום האנרגיה הירוקה.

החברה הבת של התע"ש הרוויחה 5 מיליון שקל ב-2006, לעומת הפסד של כ-23 מיליון שקל ב-2005 ו-2004.

יו"ר החברה מסר כי "ההנהלה ריכזה מאמצים להרגיע התסיסה ביחסי העבודה שאפיינה את החברה בשנים קודמות והתוצאות העסקיות מוכיחות כי קיים שיתוף פעולה עם העובדים".

עשות