באי.בי.אי אופטימיים: "העתיד נראה טוב - מנועי צמיחה שהחברות יצרו בשנים האחרנות צפויים להמשיך ולתמוך בשיפור בהמשך השנה"

[להמלצות אנליסטים] לאחר סיוום עונת הדיווחים הכספיים לרבעון הראשון מצייינים ב-IBI כי לא רק שרווחי חברות המעו"ף עלו בכ-30% אלה גם המכפיל הממוצע של המדד ירד לרמה של 16.1 ולעומת מכפיל של 20.5 בסיכום 2006

בשבוע שעבר הסתיים מועד הדיווח הכספי של החברות הציבוריות לסחכום הרבעון הראשון של שנת 2007. בית ההשקעות אי.בי.אי פרסמו בעקבות כך סיכום לרבעון בבורסה הישראלית כאשר את הכותרת של עבודתם אפשר לקחת מהתחזית האופטימית שהם מנפיקים: "העתיד נראה טוב", הם אומרים ומסבירים: "נתוני המאקרו המעודדים כמו גם מנועי צמיחה שהחברות יצרו בשנים האחרנות, צפויים להערכתנו להמשיך ולתמוך בשיפור מצב החברות בהמשך השנה".

באשר לסיכום הכספי של הרבעון הראשון מציינים ב-IBI כי הרבעון הראשון "התאפיין בעלייה ברווחי החברות בבורסה הישראלית". באשר לחברות במדד המעו"ף סיכמו ב-אי.בי.אי את השורה התחתונה ומצאו כי רווחי 25 החברות המובילות במשק הראו "עליה חדה של 31.4%".

באופן כללי הם מציינים את העובדה כי הרבעון הראשון המשיך את המגמה החיובית במשק: "ניתן לומר כי הרבעון הראשון ממשיך מגמה ארוכת טווח של גאות בחברות". בהקשר זה הם מוסיפים: "העלייה במדדי המניות אינה מנותקת ממצבן הכלכלי של החברות שהראו שיפור אמיתי בנוסף לגורמי מאקרו שמגדילים את הכדאיות בהחזקת מניות".

פרמטר חשוב אותו מציינים באי.בי.אי הינו ירידת ערכו של המכפיל הממוצע של מדד המעוף לשנת 2007 שעומד על רמה 16.1 וזאת לעומת מכפיל של 20.5 לשנת 2006. "גם מדד זה מראה על הקורולציה בין העלייה בבורסה לרווחי החברות", הם מציינים.

עוד בנוגע לסיכום הכספי של הרבעון הראשון, מציינים באי.בי.אי. כי הענפים שכיכבו ברבעון הראשון במיוחד הם: ענף התקשורת, "שממשיך להראות עוצמה", לדיבריהם. ענף נוסף עם ביצועים טובים היה ענף הקמעונאות - "שנהנה מעליה בצריכה הפרטית". בנוסף ציינו באי.בי.אי את ענף הביטוח שנהנה מהרוח הגבית של שוק ההון.

הענף המצטיין בבורסה הוא עדיין ענף הנדל"ן שממשיך להוביל את התשואה העודפת באחד העם. באי.בי.אי. סבורים כי: "העליות קשורות בעיקר במבול העסקאות והרכישות של חברות ישראליות ברחבי העולם שתוצאותיהן יראו בשנים הבאות".