סוף המאבק: אריה אבנרי התפטר מחברותו במוסדות מועצת העיתונות

עורך דינו: "הוא אינו מוכן לייצג את אגודת העיתונאים בתל-אביב, אשר אימצה כללי התנהגות הנוגדים את כללי המינהל התקין"

לאחר מאבק ממושך בהנהלת אגודת העיתונאים בתל-אביב, אריה אבנרי, המכהן כיו"ר הנהלת חטיבת ותיקי התקשורת באגודה, לצד תפקידו כיו"ר עמותת אומ"ץ, הודיע הבוקר על התפטרותו מחברותו במוסדות מועצת העיתונות, המליאה והנשיאות. ההודעה ניתנה לשופטת בדימוס דליה דורנר, על-ידי עורך דינו פנחס פישלר.

"צעד זה נעשה, משהגיע אבנרי למסקנה הבלתי נמנעת, מבחינתו, לפיה הוא אינו מוכן לייצג במועצה את אגודת העיתונאים בתל-אביב, אשר לשיטתו אימצה לעצמה כללי התנהגות ונורמות, יחד ולחוד, הנוגדים, לטעמו, את כללי המינהל התקין", כתב עו"ד פישלר. באסיפה הכללית הקרובה של חטיבת ותיקי התקשורת אבנרי מתכוון לפרוש גם מתפקידו כיו"ר הנהלת החטיבה.

כאמור, מזה זמן מתנהל מאבק בין אבנרי לבין מנכ"ל האגודה יוסי בר-מוחא. לפני כשבועיים דחה בית הדין לערעורים של אגודת העיתונאים את הדרישה להדיח את אבנרי מחברותו בנשיאות מועצת העיתונות, והעביר את ההחלטה לדיון נוסף בהנהלת האגודה.

"התפטרותו של אבנרי הינה תולדה של התנהגות מבישה לכאורה, כפי הנתפסת על-ידי מרשי, מצידו של מנכ"ל האגודה יוסי בר-מוחא, אשר לטענת אבנרי הוא אשר גרר את הנהלת האגודה למהלך של פעולת נקם כנגדו ורק משום שמרשי פעל, יחד עם חבריו להנהלת החטיבה, כנגד תופעת 'כפל' תפקידיו של בר-מוחא כמנכ"ל בשכר של האגודה בתל-אביב וכיו"ר בפועל של האיגוד הארצי של עיתונאי ישראל", כתב עורך דינו של אבנרי.

בעניין זה אמר בר-מוחא בתגובה כבר לפני חודש, כי "ההבנה של אבנרי באתיקה עיתונאית או במינהל תקין היא ממנו והלאה. האיגוד הארצי אינו מתוקצב על-ידי האגודה בתל-אביב וזו אינה מתוקצבת על-ידי האיגוד הארצי, כך שלא רק שאין ניגוד עניינים, אלא יש איחוד עניינים - וטוב שכך. בתפקידי כיו"ר האיגוד הארצי אינני מקבל תוספת שכר או הוצאות כלשהן. אשמח שהנושא יידון בוועדת האתיקה של האיגוד הארצי".

לסיכום נכתב במכתב ההתפטרות של אבנרי, כי "מאחר שאגודת העיתונאים מתעקשת לחדש את הליך הדחת מרשי, הפעם, לשם שינוי, בכפוף ל'שימוע', העדיף מרשי לפרוש ביוזמתו ולא ליתן לאחרים לערוף ראשו הגא".