ביהמ"ש לתביעות קטנות: פרטנר תשלם 2,660 ש' ללקוח שמכשירו לא תוקן

הלקוח הפקיד מכשיר במעבדה כדי לתקן מספר ליקויים, אך זו הגדירה אותו "טוטאל לוס" ודרשה 1,000 שקל למסירת מכשיר חלופי

בית המשפט לתביעות קטנות בטבריה חייב את פרטנר תקשורת לפצות בכ-2,650 שקל לקוח, לאחר שמסר במעבדת החברה מכשיר פועל והוא הושב לו כ"בלתי ניתן לתיקון". בחברה נמסר לו כי עליו לשלם השתתפות עצמית של 1,000 שקל כדי לקבל מכשיר חליפי.

מדובר בלקוח שרכש באורנג' מכשיר סלולרי מתקדם מדגם N73 של נוקיה תמורת 2,844 שקל. לדבריו, בחר במכשיר זה בשל יכולותיו המתקדמות, אלא שלטענתו גילה במכשיר תקלות רבות הכוללות כיבוי עצמי והתחממות יוצאת דופן. על פי כתב התביעה, הביא הלקוח את המכשיר לתחנת השירות של פרטנר ודיווח על התקלות, אולם משחזר המכשיר מהבדיקה נמסר לו כי המכשיר בחזקת "טוטאל לוס" מאחר והכרטיס האלקטרוני שלו עקום.

על מנת לקבל טלפון חלופי נדרש הלקוח על ידי נציגת השירות לשלם השתתפות עצמית בסך 1000 שקל. אלא שלטענתו, כיוון שהמכשיר היה אז בתקופת האחריות של היצרן, לא היה עליו לשלם מאומה. לאחר שסירב לשלם את הנדרש, וביקש לקבל לידיו את המכשיר הסתבר לו לטענתו כי לאחר הביקור במעבדה לא פעל המכשיר.

חברת פרטנר טענה בכתב ההגנה כי התביעה טרדנית וקנטרנית, המוגשת בחוסר תום לב בולט על ידי התובע, ומתוך מטרה של עשיית עושר ולא במשפט על חשבון הנתבעת.

פרטנר טענה, כי התובע פנה לבית המשפט לאחר שהבין שיצטרך לשלם סכום של 1,000 שקל עבור מכשיר חלופי, ובמטרה לגרום לה להחליף את מכשירו ללא תשלום. עוד טענה כי מאוחר יותר הסכימה לתת לו הנחה משמעותית נוספת כדי שהתובע יחליף את מכשירו למכשיר חלופי, אולם הוא סירב והמשיך לדרוש הטבות רבות וגדולות יותר. עוד טענה כי הוענקה לה חסינות מתוקף חוק התקשורת.

השופטת רים נדאף קבעה, כי נסיבות המקרה מקימות אחריות כנגד פרטנר לתקינותו של המכשיר בעת שהוכנס למעבדתה לשם תיקון: "אם המכשיר הוכנס למעבדה כשהוא עובד ופועל ומקבל שיחות, ויצא מהמעבדה כשהוא "טוטל לוס", הדבר מקים חזקה לחובת הנתבעת כי התקלה במכשיר אירעה באחריותה או באשמת מי שעבד מטעמה. הנתבעת לא סתרה חזקה זו ולא הביאה עדויות מטעם עובדי המעבדה אשר טיפלו במכשיר".

התביעה הוגשה גם נגד חברת יורוקום יבואנית מכשירי נוקיה, אולם השופטת לא קיבלה את התביעה נגדה. (תק 1208/06).