מורן אייזנשטיין תובעת את משרד החינוך ועיריית חיפה: אחראים לטביעת אביה בים

תובעת 2.5 מיליון שקל בשל טביעת אביה בים ב-91' במסיבת סיום כיתה א' של אחיה - זאת, לטענתה, עקב מחדלים קשים של הנתבעים

הדוגמנית מורן אייזנשטיין, אחיה גיל ואמה שרה, הגישו לבית משפט השלום בת"א תביעת פיצויים בגין נזקי גוף בסך של עד 2.5 מיליון שקל, נגד משרד החינוך ועיריית חיפה, בטענה לאחריותם לטביעתו בים של אבי המשפחה ביוני 91', בהיותו בן 49.

בתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד כרמי בוסתנאי, מבקשת משפחת אייזנשטיין להטיל את האחריות לטביעת האב על משרד החינוך, העירייה, מי שהיתה מנהלת בית הספר איינשטיין בחיפה והמפקחת על בית הספר, האחראים לטענתה ל"מחדלים חמורים וקשים".

האב טבע בים בעת שהוזמן להשתתף כהורה במסיבת סיום שנה של תלמידי כיתה א' בבית הספר, בה השתתף הבן גיל, שהתקיימה ליד חוף "דדו" בחיפה.

באותו יום, כך נטען, התקבצו בחוף למעלה מ-300 תלמידים, הורים ובני משפחה. "המוזמנים, חלקם בבגדי ים, ישבו על החוף והשתתפו בפעילויות שונות ובמשחקים שארגנו המורות".

ואולם, "אותה שעה לא היו בחוף, מלבד המורות, בעלי תפקידים כל שהם כגון מצילים, שוטרים או פקחים וכן לא היו במקום או בקרבתו שירותי הצלה, רפואה או עזרה ראשונה. המורות היו עסוקות בארגון המשחקים ואף הן לא השגיחו ולא יכלו להשגיח או להשתלט על התלמידים הרבים שהתרוצצו בחוף, ושחלקם נכנסו לרחוץ במים".

במהלך המסיבה, נכנס יעקב אייזנשטיין המנוח לים ובהיותו במרחק לא רב מהחוף, הוא החל לנופף בידיו לעזרה. בהיעדר מצילים, לא היה מי שיחוש לעזרתו והוא טבע למוות לעיני בני המשפחה ההמומים.

לטענת מורן אייזנשטיין ומשפחתה, התברר להם רק בדיעבד כי במקום בו שחה האב היו קיימים בורות תת-מימיים, הגורמים להיווצרות מערבולות וזרמים חזקים, שאין בכוח אדם לעמוד בפניהם או להיחלץ מהם בכוחות עצמו. לטענתם, הנתבעים התרשלו משום שהיו חייבים לדעת על קיומו של מפגע מסוכן זה לחיי אדם.

ואולם, הם לא דאגו לקיום פיקוח ראוי באזור ולא נמנעו מלכתחילה לערוך מסיבה רבת-משתתפים עם רחצה בים. "בפועל", טוען עו"ד בוסתנאי, "מדובר היה במקסם שווא מסוכן ובמלכודת לחיי אדם". רק לאחר אירוע הטביעה, הוציאו העירייה ומשרד החינוך הוראות ונהלים האוסרים באופן מפורש וחד-משמעי על קיום מסיבות של בית ספר בחוף ים.

לטענתם, אביה של מורן היה בעל עסק רווחי ומשגשג של מכירת מוצרי עור ונעליים. לאחיה הצעיר נגרם נזק נפשי שהותיר אצלו נכות לצמיתות, באופן שגורם לפגיעה קשה בתפקודו ובמהלך חייו. כמו כן, נגרם לו נזק ממוני בשל היזקקותו לטיפולים רפואיים פסיכיאטריים, כתוצאה מכך שאביו נפטר לנגד עיניו.

טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א. 37045/07).