פורום מפעילות תוכנית ויסקונסין בתגובה לדו"ח המבקר: "הפורום מקבל כל ביקורת, הצעה או רעיון לשיפור"

"מסמך הביקורת שפרסם משרד המבקר עוסק בחודשי הפעילות הראשונים של תוכנית מהל"ב (ויסקונסין). מאז חלו שינויים דרמטיים"

פורום מפעילות תוכנית ויסקונסין מסר היום בתגובה לדו"ח המבקר: "הפורום מקבל כל ביקורת, הצעה או רעיון לשיפור שיכולים לתרום להצלחת התוכנית ולהגדלת מספר המשתלבים במעגל התעסוקה.

"מסמך הביקורת שפרסם משרד מבקר המדינה עוסק בחודשי הפעילות הראשונים של תוכנית מהל"ב (ויסקונסין). מאז חלו שינויים דרמטיים. דוח המבקר מדגיש את חשיבותה הרבה של התוכנית בהשבת מקבלי הבטחת הכנסה למעגל העבודה והבאתם לעצמאות כלכלית".

"כתוכנית שהופעלה בישראל במסגרת ניסיונית (פיילוט) אכן התעוררו בחודשים הראשונים להפעלה סוגיות שונות שדרשו התאמה. כל הסוגיות שעלו על ידי אנשי משרד מבקר המדינה טופלו באופן מיידי על ידי המפעילות, תוך שיתוף גורמי הביקורת ומנהלת התוכנית במשרד התמ"ת".

"יש לזכור כי עקב האוכלוסייה הלא ממוינת שהופנתה לתוכנית והתקנות הקשוחות שהיו בתוקף בהתחלת התוכנית נמצאו המפעילים לא פעם בין הפטיש לסדן כאשר מצד אחד הם היו נאלצים לעיתים להפר את התקנות מתוך גילויי הומאניות למשתתפים ולעיתים לא היו פתרונות מאושרים לחלק מהבעיות שעלו מהשטח והיה צורך להמתין שהרשויות יפרסמו תקנות מתאימות לטיפול גמיש יותר בתופעות שהתגלו והתוכנית לא הייתה מוכנה להם .

"חלק לא מבוטל מההקלות שאושרו במשך הזמן הומלצו על ידי המפעילים לאור המציאות שהם פגשו בשטח כאשר מדובר לעיתים במקרים אשר שנים רבות אף גורם רשמי לא טיפל בהם ולא היה מודע להם".

"מפעילות תוכנית מהל"ב ימשיכו לפעול באופן מקצועי ובשיתוף עם כל הגורמים על מנת להרחיב את מעגלי המתפרנסים בכבוד מעבודה בשכר וע"י כך מתנתקים מתלות בקצבאות עוני" .