רווחי פעילות האנרגיה של החברה לישראל באמריקה הלטינית: כ-88 מ' ד' ב-2006

[לאתר המעו"ף] חברת האחזקות רכשה באחרונה את הפעילות תמורת 586 מיליון דולר ביחד עם שותפה הודית

החברה לישראל של סמי ועידן עופר פרסמה היום פרטים ראשונים על עסקת רכישת תחנות הכוח של חברת גלובלק אמריקה (Globeleq Americas) הפועלת באיים הקריביים. במסגרת העסקה תשלם החברה לישראל, ביחד עם השותפה ההודית DS קונסטרקשן שאמורה להצטרף בהמשך, 568 מיליון דולר למוכרת שהיא קרן השקעות של ממשלת בריטניה.

כפי שנחשף ב"גלובס" בעבר, החברה הנרכשת מפעילה שמונה תחנות כוח באמריקה הלטינית ובאיים הקריביים - שהבולטות שבהן ממוקמות בפרו, בוליביה ואל-סלבדור - אשר ההספק הכולל שלהן מסתכם ב-2,500 מגה-ואט.

החברה לישראל מציינת, כי במדינות העיקריות בהן פעילה החברה הנרכשת קיים החל משנות ה-90 שוקי חשמל מוסדרים, וכן כי משקי החשמל הללו מתאפיינים בגידול בצריכת החשמל וברמת ביקוש גבוהה, הקרובה בדרך-כלל ליכולת הייצור המקסימאלית של המשק.

בפרו לדוגמה מחזיקה החברה 15% ממניות חברת החשמל הגדולה במדינה Edegel, שהינה בעלת כושר הפקה של 1,500 מגה-ואט. בבוליביה מדובר באחזקה מלאה בחברת החשמל השנייה בגודלה במדינה, ,COBEEשהינה בעלת יכולת הפקה של 225 מגה-ואט וכן זכויות להפקת חשמל ממקורות הידרואלקטריים עד שנת 2030, ובאל-סלבדור רכשה החברה אשתקד אחזקה של 90% בחברת החשמל השלישית בגודלה במדינה, בעלת יכולת אספקה של 140 מגה-ואט.

מנתונים כספיים של הפעילות הנרכשת עולה, כי היא רשמה קפיצת מדרגה בעסקיה בשנה האחרונה, לאחר שביצעה מספר רכישות שהכפילו את היקף נכסיה ל-486 מיליון דולר ואת מצבת החוב ב-77% ל-382 מיליון דולר. רכישות אלו, שלא פורטו, הקפיצו את מחזור החברה ב-151% ל-77 מיליון דולר ב-2006 ואת הרווח התפעולי ב-57% ל-23 מיליון דולר. איחוד תוצאות חברות בנות שנרכשו, היישר לשורה התחתונה, תרם לקפיצה של פי 4.5 ברווח הנקי ל-88 מיליון דולר, מה שמקנה לעסקת הרכישה של החברה לישראל מכפיל רווח של כ-6.5.

נציין עוד, כי פרט להשלמת עסקת גלובלק בתחילת חודש יוני בוצעו גם חילופי הגברי בהנהלת החברה לישראל, במסגרתם פרש יוסי רוזן, שכיהן שמונה שנים בתפקיד, ואילו ניר גלעד תפס את מקומו. גלעד, שהוביל באחרונה את עסקאות הרכישה של החברה לישראל בחו"ל, נכנס לחברה בשעה שהיא נמצאת במומנטום עסקי חיובי במיוחד, ושווייה נושק לרמת שיא של כ-6 מיליארד דולר, מה שיהווה עבורו אתגר לא פשוט להמשיך ולהשביח את ערכה.