סין מתחילה להתאושש: המדד המשולב של שנחאי ננעל בעלייה של 2.6% אחרי יום סוער

[לפורטל הפיננסי] בתחילת יום המסחר רשם המדד ירידה של 7.3% ושל 21% בהשוואה ליום שלישי שעבר * אתמול נרשמה מגמה מנוגדת: סין צנחה ב-6.1%, אולם בשאר המדינות נרשמו עליות, בחלקן לרמות שיא

הבורסה בסין גילתה היום סימני התאוששות ראשונים אחרי המפולת הגדולה. לאחר שרשם ירידה של 7.3% בתחילת יום המסחר, ננעל המדד המשולב של שנחאי בעלייה של 2.6%. בכך תוקנה במעט נפילה מצטברת של 16% מאז תחילת גל המימושים ביום רביעי שעבר. בנקודה הנמוכה ביותר היום נסחר המדד 21% מתחת לערכו ביום שלישי שעבר, שבו רשם שיא של כל הזמנים.

גם רובן של יתר בורסות אסיה ננעל במגמה חיובית, וזאת לאחר שנסחרו היום במגמה מעורבת, על רקע דאגות כי הרווחים שנרשמו בימים האחרונים משקפים הערכה יתר-על-המידה בהשוואה לערכן האמיתי של המניות, כפי שמשתקף מתחזיות הרווח של החברות.

"משקיעים שאינם בטוחים עדיין לגבי המומנטום הנוכחי של רווחי החברות, אינם מעריכים את מחירי המניות הנוכחיים כאטרקטיביים להשקעה", אמר נאוקי פוג'יווארה, מנהל תיקים מטוקיו.

נזכיר כי אתמול ננעלו בורסות אסיה במגמות מנוגדות, כאשר המדד המשולב של שנחאי צנח ב-8.3%, אולם לעומתו נרשמו עליות בשאר מדינות האיזור, בחלקן אף לרמות שיא, כשבטייוואן, בדרום קוריאה ובהונג-קונג נרשמו עליות של 1% ומעלה.

במגזר הבנקים הובילו את הירידות מיצובישי פייננשל ובנק קוקמין. מחירי מניות האנרגיה רשמו עליות שערים, בעקבות שיא בן כמעט שבועיים במחירי הנפט הגולמי בחוזים העתידיים, ובעקבות העלאת מחירי היעד מצד HSBC למניות קנוק ופטרוצ'יינה.

בהונג קונג ננעל מדד ההאנג-סאנג בעלייה של 0.6%, והניקיי היפאני הוסיף 0.5%. בדרום קוריאה הוסיף הקוספי כ-0.3%. באוסטרליה נרשמה ירידה של כ-0.3% ובניו זילנד - עלייה בשיעור דומה. בטיוואן עלה המדד המרכזי בכ-0.1%.