הדיווח על תכנוני המס יוצא לדרך: הנישומים יידרשו לדווח על תכנוני המס במע"מ עד ל-15 ביולי

לדיווחים על תכנוני המס במס הכנסה ניתן פרק זמן נוסף להיערך לדיווח * רשות המסים פרסמה הנחיות מקצועיות שיבהירו כיצד יש לדווח

הדיווח על תכנוני המס יוצא לדרך: עד ל-15 ביולי יידרשו הנישומים לדווח על תכנוני המס במע"מ. לדיווחים על תכנוני המס במס הכנסה, ניתן פרק זמן נוסף להיערך לדיווח.

לקראת הדיווח, פרסמה רשות המסים הנחיות מקצועיות שיבהירו כיצד יש לדווח. ההנחיות מבהירות את היבטי תכנוני המס ומפרטות את המקרים בהם יש לדווח, הצדדים עליהם מוטלת החובה להגשת הדו"ח ואופן הדיווח.

לדברי מנהל רשות המסים, יהודה נסרדישי, פרסום ההנחיות וטופס הדיווח מהווים צעד ראשון ביישום החקיקה המורכבת בנושא תכנוני המס החייבים בדיווח.

במסגרת התקנות המפרטות את תכוני המס החייבים בדיווח, נקבעו שתי פעולות החייבות בדיווח כתכנוני מס במע"מ. במקרים אלה נדרשים הגורמים הקשורים לביצוע הפעולות לצרף לדו"ח התקופתי - שעליהם להגיש לפי החוק - נספח המפרט את הפרטים הרלוונטיים לביצוע הפעולה.

לפי התקנות, יש לדווח על תכנוני מס במע"מ, במקרים של "קבוצות בנייה": כשנעשה פיצול עסקאות במקרקעין בין מכירת הזכות במקרקעין לבין מתן שירותי בנייה, בעוד הזכות נמכרת לקבוצת רוכשים באמצעות גורם מארגן.

כמו כן, יש לדווח על אחזקה במישרין או בעקיפין של מלכ"ר או מוסד כספי, בשיעור של 75% לפחות.