ארקדי גאידמק קונה בלי הפסקה: אחרי אוסיף וגילאון, רוכש מלוי קושניר את השליטה באמריס השולטת בפטרוגרופ תמורת 172 מיליון שקל

(עדכון) - חברת האנרגיה מפעילה תחנות דלק וחנויות נוחות בארה"ב; מדובר ברכש הציבורי השלישי של גאידמק, כשתמורת העסקאות מגיעה לכ-850 מיליון שקל * לוי קושניר ל"גלובס": "הרכישה של פטרוגרופ לא הושלמה תוך שעות כפי שנרכשה גילאון"

מסע הרכש של ארקדי גאידמק בבורסה נמשך. היום דיווחה חברת אמריס אחזקות, המחזיקה בשליטה בחברת פטרוגרופ הציבורית ועוסקת בניהול של תחנות דלק וחנויות נוחות בארה"ב, כי מכרה 65% ממניותיה לארקדי גאידמק תמורת סכום כולל של 42.5 מיליון דולר.

סכום זה משקף לאמריס אחזקות שווי של 65 מיליון דולר. מניות החברה אינן נסחרות בבורסה, כיוון שמדובר בחברה שהנפיקה רק אגרות חוב ציבוריות. מנגד, פטרוגורפ נסחרת בבורסה לפי שווי של 88.6 מיליון דולר.

אמריס מחזיקה בכ-51% ממניות פטרוגרופ, כך שבשרשור מחזיק גאידמק בכ-29% ממניות פטרוגרופ, ששווי השוק שלהן עומד על 25.7 מיליון דולר.

לבעלי המניות באמריס ישנה אופציה למכור לגאידמק את ייתרת המניות באמריס, וזאת תמורת 22.7 מיליון דולרים תוך שנה מהיום. מכאן שגאידמק עשוי להחזיק ב-100% ממניות אמריס, וכתוצאה מכך בכ-51% ממניות פטרוגרופ.

ככל הידוע, אמריס מחזיקה במספר פרויקטי נדל"ן בניו יורק, במסגרתם אמורים להיבנות כ-60,000 מ"ר של נדל"ן מניב. נכסי הנדל"ן נרכשו במסגרת עסקה כוללת עם חברת גמול, שגם מכרה לפטרוגרופ את השליטה בחברת GPM שבאמצעותה היא חולשת על תחנות התדלוק וחנויות הנוחות בארה"ב. מדו"חותיה של פטרוגרופ עולה כי היקף הכנסותיה מתחום תחנות הדלק וחנויות הנוחות, עומד על 726 מיליון שקל והפסד נקי של 4.1 מיליון שקל.

כזכור, רק אתמול השלים גאידמק בעסקת בזק את רכישת בית ההשקעות גילאון מידיהם של הדר שמיר, מנשה גלייזר וטאו, וזאת בתמורה לסכום של 84 מיליון שקל - פרמיה של מעל ל-40% על מחיר השוק.

באפריל הוא רכש את השליטה בחברת הנדל"ן אוסיף בתמורה לסכום של 600 מיליון שקל - מחיר ששיקף פרמיה של 80% על מחיר השוק ביום הרכישה.

בשני המקרים "פרמיית גאידמק" נסגרה בתקופת זמן קצרה ביותר לאחר הרכישה. לאחר שלוש הרכישות הללו שבוצעו תוך חודשים ספורים, חשוף למעשה גאידמק בעסקים הציבוריים שצבר לשלושה תחומים: פיננסים, נדל"ן ואנרגיה. נראה כי הוא עדיין לא אמר את המלה האחרונה בנוגע לרכישת חברות ציבוריות.

לוי קושניר, שרכש את השליטה בפטרוגרופ (51%) רק לפני שנה בתמורה ל-27 מיליון דולר, מסר היום ל"גלובס": "הרכישה של פטרוגרופ לא הושלמה תוך שעות כפי שנרכשה גילאון. נערכו ההערכות שווי לחברות, הן לאמריס והן לפטרוגרופ, וכן נבנו תוכניות מסודרות לכל חברה. אני מקווה שעם הדחיפה של גאידמק ההתפתחות שלנו תהיה מהירה יותר".