חשש לשביתה בנמל אשדוד: העובדים דורשים תוספת שכר הנאמדת במיליוני שקלים

בוועד מנהלי העבודהטוענים כי הנהלת הנמל מסרבת להעניק דרגה נוספת למנהלי העבודה הזמניים, בניגוד להסכמי העבודה בנמל

היצואנים רק התחילו להתאושש מהעיכובים האחרונים בנמלים, ושוב מאיימת לפרוץ שביתה בנמל אשדוד. ל"גלובס" נודע כי ועד מנהלי העבודה בנמל מאיים בשביתה בימים הקרובים בעקבות סכסוך עם הנהלת הנמל.

בוועד מנהלי העבודה, בראשות אשר אוחיון, טוענים כי הנהלת הנמל מסרבת להעניק דרגה נוספת למנהלי העבודה הזמניים, זאת בניגוד להסכמי העבודה בנמל.

באחרונה פרשו מהנמל 13 מנהלי עבודה ותיקים (בהם רבים משיאני השכר בנמלים), שאמורים להיות מוחלפים על ידי המנהלים הזמניים, שהוגדרו כממלאי מקום בגלל היעדר תקנים. בוועד דורשים שהקידום בדרגה יינתן לכל מנהלי העבודה הזמניים, דבר הכרוך בעלות של מיליוני שקלים בשנה. לעומת זאת, בהנהלה טוענים כי רק מנהלי העבודה שייבחרו במכרז פנימי יהיו זכאים לקידום בדרגה.

בהסתדרות נותנים בינתיים גיבוי מלא לדרישות מנהלי העבודה. ביום שישי שיבשו מנהלי העבודה את הפעילות במשמרת השנייה בנמל, והם כאמור מאיימים להחריף את העיצומים עד לשביתה כללית.

מנכ"ל חברת נמל אשדוד, שוקי סגיס, מסר בתגובה כי ההנהלה פועלת בהתאם להסכם ההתייעלות שנחתם עם העובדים ב-2001. "העובדים העלו דרישה לא הגיונית. אי אפשר לתת תוספת דרגה לכל מי שמוגדר כממלא מקום זמני. אם העובדים ינקטו בעיצומים, ננקוט בכל האמצעים העומדים לרשותנו".