בורסת לונדון במגעים למיזוג עם בורסה איטליאנה

בורסת לונדון נמצאת בימים אלו בעיצומם של מגעים מתקדמים לאפשרות של מיזוג ידידותי עם בורסה איטליאנה, פלטפורמת מסחר למניות, אג"ח ונגזרות, הנמצאת בבעלות משתמשיה. על פי הפרסומים, שוויה של בורסה איטליאנה בעסקה מוערך ב-1.5 מיליארד אירו, הערכות גבוהות מעט מהטווח של 1.2-1.4 מיליארד אירו שיוחסו לה בשנה שעברה בעת ששקלה לצאת להנפקה.

הצעד מציב למעשה את LSE מול NYSE יורונקסט, והוא מגיע גם על רקע הודעתה של בורסת מילאנו מאמש כי תממש אופציה לקבל לידיה את השליטה המלאה בפלטפורמת המסחר באג"ח MTS, שהיא שותפה לה ביחד עם יורונקסט הפריזאית. אמש אישרה LSE את קיום המגעים. מועצת המנהלים שלה אמורה להתכנס במהלך היום. גם מועצת המנהלים של בורסה איטליאנה צפויה להתכנס היום כדי לדון בעסקה. מאסימו קאפוטאנו, יו"ר בורסה איטליאנה, מצדד זה זמן מה במיזוג עם LSE. אלא שמיזוג כזה עלול להציב את LSE בעמדה לא נוחה מול נאסד"ק, בעלת המניות הגדולה ביותר שלה, שנתח ה-30% שלה ידולל כתוצאה מהמיזוג.

NYSE יורונקסט, שניהלה מגעים עם הבורסה האיטלקית בקיץ שעבר, הביעה עניין בפתיחת המשא ומתן מחדש, ככל הנראה כדי להקשות על סגירת הקצוות בין LSE ובורסה איטליאנה, שכן כמה מבעלי המניות בבורסה האיטלקית מעדיפים מיזוג עם יורונקסט.