איך תרם ברגר להנפקת חברת הנדל"ן של השותפים באנטר

רגע לפני שעמית ברגר חוכך בדעתו האם לקבל שותף חדש לחברת אנטר הולדינגס, מתקבלת מהתנהלותו באחרונה אינדיקציה לכך שהוא מסביר פנים לשותפים חדשים. כך לדוגמה, באמצעות בית ההשקעות פרפקט שוקי הון בו הוא שותף, "תרם" ברגר באחרונה במקרה או שלא במקרה, להצלחת הנפקת חברת הנדל"ן מגה-אור, שנמצאת בבעלות צחי נחמיאס והאחים גיל ורון נוי, שותפיו באנטר-הולדינגס.

מגה-אור היא אחת מחברות הנדל"ן הקטנות שהצליחו להנפיק בבורסה בגל הגיוסים האחרון, כשרשמה לזכותה גיוס של 70 מיליון שקל במניות ואג"ח. אחד הפרמטרים המעניינים שעולים מהתשקיף שלה הוא ששני הנכסים היחידים שהיא מפעילה כיום - במרכז המסחרי בכניסה ליישוב שילת - בנויים על קרקע חקלאית, קרי ללא היתר לשימוש מסחרי ואף ללא היתר לשימוש חורג.

לפרפקט שוקי הון - בית השקעות קטן יחסית שצומח באחרונה באגרסיביות מאז כניסתו של ברגר לחברה - זה כנראה לא כל-כך מפריע, ודווקא הוא מייחס למגה-אור אטרקטיביות אמיתית אם לשפוט לפי המעורבות האגרסיבית שלו בהנפקתה. הנתונים מלמדים שבפרפקט בחרו לרכוש 13% מההנפקה בהיקף של 9 מיליון שקל, יותר מכל מוסדי אחר, והם עוד התחייבו לעשות זאת במחיר המקסימום ובאמצעות קופות הגמל וקרנות ההשתלמות של הפירמה, קרי על חשבון החסכונות ארוכי הטווח של הציבור.

האם יש קשר בין העובדה ששותפיו של ברגר באנטר הולדינגס הם בעלי חברת מגה-אור? לא ברור. בכל מקרה, לנו קצת קשה להאמין שאילולא הקשר הנ"ל, פרפקט שוקי הון הייתה נוטלת חלק כל-כך פעיל בהנפקה של חברת נדל"ן מסוגה של מגה-אור. ומה שיותר מטריד היא העובדה שלבסוף דווקא הציבור הרחב, שנוהר בתקופה האחרונה בהמוניו לאפיקי החיסכון ארוך הטווח של הברוקרים הפרטיים, עלול להיות מי שישלם את המחיר על מהלכים מסוג זה.