קבוצת אמנים, עיתונאים, זמרים, שחקנים ומשוררים פנו לביניש בקריאה לבטל עסקת הטיעון לקצב

בין החותמים: נתן זך, דנה אינטרנשיונל, צופית גרנט, אסף אמדורסקי, מיקי רוזנטל וחיים שמש

קבוצה של אמנים, עיתונאים, זמרים, שחקנים ומשוררים פנו היום (א') לנשיאת בית המשפט העליון, דורית בייניש, בקריאה שבג"ץ יבטל את עיסקת הטיעון שנחתמה בפרשת נשיא המדינה היוצא, משה קצב. אנשי התקשורת והאמנים קוראים, במקביל, גם ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, לבטל את העיסקה שחתם עם פרקליטי קצב.

בין החותמים נגד עסקת קצב: המשורר נתן זך, הזמרת דנה אינטרנשיונל, צופית גרנט, אסף אמדורסקי, מיקי רוזנטל, ד"ר דורית זילברמן, אפרת גוש, שמוליק נויפלד, חיים שמש, ציפי שחרור, שיינברג, תמנע רוזנהיימר ועוד.

מחר בבוקר יועברו לבייניש חתימות נוספות לאחר שבכירים נוספים במערכות העיתונים הטלוויזיה והרדיו יאשרו אצל ההנהלות את השתתפותם בחלק השני בעצומה שתצא לדורית בייניש.

בעצומה כותבים האמנים והעיתונאים: " עסקת מזוז קצב פוגעת בנשות ישראל באשר הן, וסביר להניח שלאחר העיסקה בה יצא הנשיא מהאשמות על אינוס בשריטות קלות, לא תעזנה יותר נשים לצעוד קדימה ולהצביע על מי שאנס אותן".

דקל שחרור, ממארגני העצומה: "הזעם הגדול על מזוז בא לידי ביטוי אצל כל אנשי הרוח בישראל. כל האמנים, השדרים, הזמרים, הביעו בסוף השבוע האחרון שאת נפש וזעם על ההתקפלות של מזוז מאישומי האונס אותם השמיע בתקשורת.

"הקפדנו לא לערב פוליטיקאים בעצומה ובקמפיין על מנת להסביר לבייניש ומזוז כי ההסתייגות מהעסקה היא מכל קצוות הקשת בישראל. מזוז מוכרח להבין שכפי שהוא יוצא בהאשמות לתקשורת מבלי שהוא מוכן להוכיח את האשמותיו בביעת המשפט, יש זכות לאישי ציבור, אמנים ועיתונאים לצאת בהאשמות נגדו, והוא אינו חסין".