בדרך לקופון של עד 34 מיליון ד'? גאידמק במו"מ למכור לאוסיף שבבעלותו את מתחם צים ב-35-60 מ' ד' - לאחר שרכש אותו באוקטובר ב-26 מ' ד' בלבד

גאידמק ל"גלובס": "זהו שווי הוגן לבעלי המניות של אוסיף. טווח המחירים החדש שיינתן למתחם צים משקף את עליית הערך של הנכסים באזור. קיבלתי כבר הצעה לרכישת הנכס בתמורה ל-42 מיליון דולר"

ביום חמישי האחרון הודיעה חברת אוסיף , שעברה באחרונה לשליטת ארקדי גאידמק, על מו"מ להוספת נכסים חדשים לפורטפוליו שלה. בין היתר, דיווחה אוסיף על רכישת מתחם משרדים מניבים תמורת 150-200 מיליון דולר ועל מתחם לא בנוי, עם זכויות בנייה בהיקף 800 אלף מ"ר של מלונות תמורת 500-700 מיליון דולר; שניהם במוסקבה, רוסיה.

ואולם, עסקה נוספת המתרקמת, שגם עליה הודיעה אוסיף, היא עסקת בעלי עניין הראויה לתשומת לב: רכישת מתחם צים ברחוב רוטשילד, פינת נחלת בנימין בת"א, בתמורה ל35-עד 60 מיליון דולר.

לגבי נכס נדל"ן זה, חשוב לציין שתי עובדות מהותיות: ראשית, הנכס נמצא כיום ברשותו של לא אחר מארקדי גאידמק, שרכש אותו מידי בנק מזרחי-טפחות באוקטובר 2006. ושנית, גאידמק שילם על הנכס בזמנו כ-26 מיליון דולר בלבד, מחיר שהיווה בזמנו פרמיה של כמה מיליוני דולרים על הערכת שמאי, שהעריך את שוויו ב-20 מיליון דולר בלבד.

כעת, כאמור, מודיעה אוסיף כי היא בוחנת את רכישת הנכס מידיו של גאידמק במחיר שישקף פרמיה הנעה בין 35% ל-130%. עולה, אם כך, השאלה: מה הביא את הנכס, תוך פחות משנה, לבצע זינוק כזה בערכו, שיגולם לבעליו על חשבון בעלי המניות של אוסיף?

מצד אחד, מחירי הנדל"ן בשדרות רוטשילד זינקו בשנה האחרונה באחוזים ניכרים, ולכן אכן סביר להניח שגם הנכס בו מחזיק גידמאק השביח את מחירו. מצד שני, נראה כי גאידמק, העושה בימים אלה את צעדיו הראשונים בשוק ההון המקומי, וכבר צבר רקורד בעייתי בנטישת עסקת טיב-טעם, היה יכול לוותר על רווח ההון בעסקת בעלי העניין הראשונה שלו - ולמכור את הנכס במחיר העלות לחברה הציבורית.

מתחם בית צים הוא מגרש בן 1,860 מ"ר ועליו כמה מבנים, אשר שימשו לפני 7 שנים כמקום מושבה של הנהלת בנק מזרחי, עד שזו עברה לבניין שער העיר בצומת עלית, רמת גן.

המתחם מיועד להקמת בניין משרדים יוקרתי בן 10,000 מ"ר ברוטו, הכולל 500 מ"ר של מסחר בקומת הקרקע בחזית לרחוב נחלת בנימין. על-פי התב"ע ניתן להוסיף ולבנות 1,125 מ"ר נוספים בקומה העליונה.

עם סגירת העסקה הועלו הערכות כי גאידמק יפעל לשינוי הייעוד של הבניין בניסיון להפוך אותו לבניין מגורים יוקרתי. לפי שעה, לא ידוע על אישור נוסף כלשהוא שהתקבל באשר לייעוד הקרקע.

גאידמק מסר בתגובה ל"גלובס": "זהו שווי הוגן לבעלי המניות של אוסיף. שווי הנכס ייקבע בקרוב, בממוצע של שלוש הערכות שווי שיתקיימו לנכס. טווח המחירים החדש שיינתן למתחם צים משקף את עליית הערך של הנכסים באזור. קיבלתי כבר הצעה לרכישת הנכס בתמורה ל-42 מיליון דולר".