החל מאוגוסט: פצועים קשה בתאונות דרכים יפונו גם באמצעות מסוקים

השירות אמור לפעול בארץ בשלבים - קודם בצפון, אח"כ בדרום ולבסוף באזור המרכז

החל מאמצע אוגוסט, יפונו פצועים קשה בתאונות דרכים במקומות המרוחקים ממרכזי טראומה באמצעות מסוקים. את השירות החדש תציע להק תעופה, בבעלות אנשי העסקים שרון שילה, מודי טובל ואבישי וולף ושותפיהם האמריקניים. השירות אמור לפעול בארץ בשלבים - קודם בצפון, אח"כ בדרום ולבסוף באזור המרכז.

לצורך הקמת השירות, רכשה להק תעופה שלושה מסוקים קטנים מסוג בי.או 105, המיועדים לפינוי פצועים וחולים, כשעלות ההשקעה עומדת על כ-10 מיליון שקל. את המסוקים יאיישו 20 טייסים וכן 30-60 פרמדיקים של מד"א שיעברו הכשרה מיוחדת, זאת במסגרת הסכם שנחתם בין הצדדים, לפיו מד"א תהיה זו שתזמין את השירות.

לפי שעה טרם נקבע מה תהיה עלות השירות, אותו ישלמו חברות הביטוח. המנכ"ל שילה מדגיש כי עלות טיסה של מסוק חיל האוויר מגיעה לכ-40 אלף שקל לשעה. על פי הערכה, עלות טיסה של מסוקי החברה תהיה נמוכה יותר. בעתיד, מתכננת להק לעשות שימוש במסוקים לפינוי נפגעי טרור, העברות חולים בין בתי חולים, נפגעי שבץ ועוד.

לדברי שילה, השימוש בשירותים רפואיים אוויריים נפוץ בעולם והוא נועד לקצר את זמן ההגעה לבית החולים. במדינות רבות באירופה ובאוסטרליה, המדינה משתתפת במימון חלקי של הפינוי האווירי ואף תומכת בשירות מבחינת חקיקה. בארץ, לעומת זאת, הנושא טרם הוסדר. שילה מדגיש כי שימוש נכון בפינוי אווירי מקטין את שהיית הפצוע מחוץ לבית החולים ובכך מעלה את סיכוייו לחיות ולהחלים.