שיף: "אין צורך אפילו לדעת קרוא וכתוב על מנת להיות דירקטור בחברות הגדולות בישראל"

כך אמר נשיא לשכת רוה"ח בכנס השנתי באילת * "אותם שניים-שלושה דירקטורים, שהם בעלי מיומנות פיננסית, נמצאים תמיד במיעוט"

נשיא לשכת רו"ח, ראובן שיף, התייחס בכנס באילת לתוכניות להחמיר את הדרישות למינוי דירקטורים, העומדות בניגוד למצב החוקי הקיים. לדברי שיף, לפי המצב החוקי היום, "אין צורך אפילו לדעת קרוא וכתוב על מנת להיות דירקטור בחברות הגדולות ביותר בישראל, למעט אותם שניים-שלושה דירקטורים בעלי מיומנות פיננסית שנמצאים תמיד במיעוט". לדבריו, על המחוקק לקבוע דרישות מינימום של השכלה וניסיון. שיף: "הגיע הזמן שכולם יכניסו לראש, שתפקיד הדירקטור אינו מינוי של כבוד שלצידו טובות הנאה. זהו תפקיד אחראי וחיוני מן המעלה הראשונה. חברה שאינה ממנה דירקטורים ראויים, צריכה להיענש אם בידי הרשויות ואם בידי הציבור.

,כרואי חשבון, אנו נתקלים מדי פעם בדירקטורים שאינם כשירים לתפקידם ופשוט לא מבינים על מה מדברים איתם. חברינו יושבים בישיבות בהם מועלים נושאים סבוכים, ולעיתים איש מחברי הדירקטוריון אינו מבקש הבהרות. דומה שלעיתים יש דירקטורים המתעניינים יותר באיכות הכיבוד בישיבות מאשר באיכות הדיווח הנמסר להם.

"אסור שמועצות מנהלים ימשיכו להיות במקרה הטוב "מועדון חברים" של פנסיונרים, ובמקרה הגרוע חותמת גומי של בעלי השליטה".

שיף קבל על הנוהג להטיל אחריות על רואי החשבון. לדבריו, "זה נהיה אופנה להטיל רפש ברואי החשבון". שיף אמר, כי באחרונה יש יותר ויותר מקרים, בהם הנהלות ומועצות מנהלים נכשלים במילוי חובתם הבסיסית ביותר: חובת האמון כלפי החברה וכלפי המשקיעים בה, ומטילים את האשם ברואי החשבון.