שופטי העליון ביניש וריבלין ידונו בעתירה בעניין מינוי מנכ"ל חדשות ערוץ 2 ב-1 באוגוסט

חה"כ יחימוביץ, אלדד וכהן עתרו נגד החלטת הרשות השנייה שלא להאריך את כהונת יו"ר חדשות 2, יצחק לבני, שהתנגד למינוי רפי גינת למנכ"ל

נשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש, והשופט אליעזר ריבלין ידונו בעתירה שהוגשה על-ידי חברי הכנסת, שלי יחימוביץ (עבודה), אריה אלדד (איחוד לאומי) ורן כהן (מרצ) נגד הרשות השנייה, בעניין מינוי מנכ"ל חברת החדשות של ערוץ 2. הדיון בעניין נקבע ל-1 באוגוסט.

השלושה עתרו לבית המשפט העליון, באמצעות עו"ד גלעד ברנע, וביקשו צו ביניים וצו על-תנאי נגד כוונת המועצה למנות חברי דירקטוריון חדשים לחברת החדשות של ערוץ 2, שאמור להחליט בדבר מינויו של מנכ"ל לחברת החדשות; ונגד החלטת המועצה שלא להאריך את כהונת היו"ר היוצא, יצחק לבני, שהתנגד נחרצות למינויו של רפי גינת לתפקיד המנכ"ל.

בג"ץ לא הוציא צו ביניים, אולם בהחלטתו נאמר כי כל מעשה שיעשה עד לדיון בעניין יהיה כפוף להכרעה הסופית. המשמעות היא כי החלטות שהתקבלו על-ידי מועצת הרשות, ובהן מינויו של ד"ר יהודה לנקרי לתפקיד היו"ר, עשויות להתבטל בעקבות החלטת בית משפט.

העתירה הוגשה לאחר שמועצת הרשות החליטה שלא להאריך את הקדנציה של לבני בשלוש שנים נוספות תוך מינויים של חברי דירקטוריון חדשים לחדשות ערוץ 2. העותרים טוענים כי מטרת המועצה היא סלילת הדרך למינויו של גינת למנכ"ל חברת החדשות של ערוץ 2.

נכון להיום מכהן אבי וייס, מי ששימש כמספר שתיים של החברה, כמנכ"ל החברה. במקביל, גורמים המקורבים לדירקטוריון חברת החדשות אומרים כי בימים אלה לא נעשים כל ניסיונות לחפש אחר מועמד חדש שיהיה מוקבל על כל בעלי המניות של הזכייניות קשת ורשת, וכי לא מן הנמנע כי מינויו של וייס יואשר לתקופה ארוכה יותר.

כך או כך, הדיון בעניין יתקיים כאמור בעוד כחודש, זאת לאחר שכל המשיבים לעתירה כבר הגישו תגובתם. העובדה שהנשיאה ביניש החליטה לעמוד בראש הרכב השופטים שיכריע בעתירה, עשויה להכניס את הרשות השנייה לדריכות רבה יותר.