בקשה לתביעה ייצוגית נגד משרד המשפטים: לשכת רישום המקרקעין גובה אגרות עודפות שלא כדין

התובע: לשכת רישום המקרקעין גובה שלא כדין אגרה בגין בקשה לרישום עסקה או לשירות אחר וכן אגרה בגין בקשה לרישום ירושה או צוואה

לבית המשפט המחוזי בת"א הוגשה תביעה ובקשה לאישורה כייצוגית נגד משרד המשפטים בטענה שלשכת רישום המקרקעין גובה שתי אגרות שלא כדין. בכך, נטען, הרשות הסבה נזקי ממון לכלל הציבור והתעשרה שלא כדין.

לטענת התובע, ירון אלון, האגרה הראשונה בסך 27 שקל נגבית בגין הגשת בקשה לרישום עסקה או לשירות אחר. זאת, ללא שניתן כל שירות בגין הגשת הבקשה.

האגרה השנייה היא בגין בקשה לרישום ירושה ו/או צוואה. לדברי התובע, בעת רישום ירושה ו/או צוואה בפנקסי המקרקעין נדרש מבקש הרישום לשלם כתנאי לרישום אגרה בסך של 159 שקל. לטענתו, מדובר בגבייה עודפת של 53 שקל מהגבייה המותרת של 106 שקל בהתאם לתקנות המקרקעין.

התובע מבקש, באמצעות ב"כ עוה"ד דורון לוי ורחלי גוז-לביא, לחייב את משרד המשפטים להשיב לכל אחד מחברי הקבוצה הנפגעים את סכומי האגרות שנגבו מהם שלא כדין בשנתיים האחרונות. התובע מעריך את הנזק האישי שנגרם לו בסך של 80 שקל.

כמו כן, מבקש התובע מבית המשפט להוציא צו המצהיר כי תשלום האגרות נעשה שלא כדין וצו האוסר על משרד המשפטים להוסיף ולגבות אגרות אלה. (ת.מ. 129/07).